Kan niet defragmenteren, niet geïnstalleerd (???)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Na de deïnstallatie van mijn Norton Systemworks (althans, ik denk dat het daarna is gekomen, weet ik niet zeker) is windows defragmentatie opeens gedeïnstalleerd of kan Windows hem niet meer vinden.

Zie dit:

attachment.php


Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Inmiddels heb ik ook nog rondgekeken bij "windows onderdelen toevoegen en verwijderen" maar daar staat het defrag niet bij.

Enig idee??

Overigens heb ik zelf nog twee truukjes die ik ook wil doen. Zo is de lijst waar ik het net over had niet compleet. Met een tweakje kun je die aanvullen. Ik weet niet of defrag erbij staat.
En misschien heb ik ergens nog een regfixje om het aan te zetten. Ook dit weet ik niet zeker.
 

Bijlagen

  • defragmenteren.png
    defragmenteren.png
    32,6 KB · Weergaven: 333
Dat was het fixje wat ik bedoelde ja :).

En ik heb KAV dus ik weet nog niet hoe die piept bij scripts.
 
Volgens mij is dit gewoon het originele file en piept ie nergens over hoor :8-0: :D .

Even zien waar die zou moeten staan.. System32 denk ik.

Het is overigens niet *deze* PC dus ik zal het morgen moeten testen.
 
Waar dit moet staan wordt niet gevraagd geloof ik:

To use the Regedits: Save the REG File to your hard disk. Double click it and answer yes to the import prompt. REG files can be viewed in Notepad by right clicking on the file and selecting Edit.

To use the VBS Files: Download .vbs file and save it to your hard drive (you may want to right click and use Save Target As). Double
click the vbs file. You will be prompted when the script is done.
 
in C:\WINDOWS\system32 moet je hem zetten
 
Geplaatst door XP_PC
Volgens mij is dit gewoon het originele file en piept ie nergens over hoor :8-0: :D .
Al gaat het om het originele file, zal KAV altijd gaan piepen wanneer er in de registry door bijvoorbeeld een vbs script iets wordt toegevoegd/verwijderd en/of gewijzigd. De laatste controle op de betrouwbaarheid van dat bestand zal de mens toch altijd moeten doen, zoals hierboven staat aangegegeven: "1x toestemming geven"

Dennis.
 
Geplaatst door DENNIS90

Al gaat het om het originele file, zal KAV altijd gaan piepen wanneer er in de registry door bijvoorbeeld een vbs script iets wordt toegevoegd/verwijderd en/of gewijzigd. De laatste controle op de betrouwbaarheid van dat bestand zal de mens toch altijd moeten doen, zoals hierboven staat aangegegeven: "1x toestemming geven"

Dennis.

Nop, de tweak van gezina is gewoon een zipbestand met de originele defrag.exe, en deze kan je zonder gepiep\problemen in WINDOWS\system32 zetten.

http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/defrag.zip
 
Geplaatst door dennis90
Al gaat het om het originele file, zal KAV altijd gaan piepen wanneer er in de registry door bijvoorbeeld een vbs script iets wordt toegevoegd/verwijderd en/of gewijzigd. De laatste controle op de betrouwbaarheid van dat bestand zal de mens toch altijd moeten doen, zoals hierboven staat aangegegeven: "1x toestemming geven"

Dennis.

Geplaatst door Jozo


Nop, de tweak van gezina is gewoon een zipbestand met de originele defrag.exe, en deze kan je zonder gepiep\problemen in WINDOWS\system32 zetten.

http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/defrag.zip
Hallo Jozo,

Jouw bericht zag ik net maar. Ik weet, dat het om een executable file gaat en niet om een vbs script. Daarom schreef ik ook 'bijvoorbeeld'. Dit in aansluiting van wat ik hierboven over 'vbs script' las. Het is overigens heel onverstandig om scripts, zoals vbs scripts, tot je systeem toe te laten, het kan eventueel een destructieve uitwerking hebben, tenzij je weet wat je doet.

Dennis.
 
Het gaat om een .exe en niet om een script.
Mijn KAV piept niet bij scripts (??????)
Ik ga het straks uittesten :) (NOD32 aldaar trouwens)
 
Dat weet ik ook wel ;).
Het gaat mij erom dat een AV het verschil tussen een betrouwbaar en onbetrouwbaar script in principe nog niet herkent en bij beiden alarm moet slaan.
 
Geplaatst door XP_PC
Dat weet ik ook wel ;).
Het gaat mij erom dat een AV het verschil tussen een betrouwbaar en onbetrouwbaar script in principe nog niet herkent en bij beiden alarm moet slaan.

Ik wist wel dat jij dat wist. :)
Bij de meeste av's kan je dat instellen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dubbelklik op de rode K rechtsonder > Tabblad Settings > configure realtime protection > Additional settings > Tabblad Scripts
 
Was er maar ook vermeld, dat het om versie 5.0 moet gaan.

Dennis.
 
Geplaatst door DENNIS90
Was er maar ook vermeld, dat het om versie 5.0 moet gaan.

Dennis.

Ging ik wel even van uit, instellingen van de vorige versie's weet ik niet meer. :confused:
 
Geplaatst door Jozo


Ging ik wel even van uit, instellingen van de vorige versie's weet ik niet meer. :confused:
Die is er ook niet, zelf gebruik ik versie 5.0.

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan