Kan niet doorlinken in Google

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door slofje
en als er op een van de clienst een virus of spyware zou zitten?
Hoe bedoel je?
Zelf bedoel ik met mijn vorig bericht 1 v.d. clients helemaal opnieuw te installeren, inkluis het formateren. Als het probleem daarmee wordt geholpen, dan kunnen we(toch nog voorzichtig) de conclusie trekken dat het probleem door die spyware/virussen gekomen is.

Dennis.

Ja, maar als je één van de clients opnieuw formateert, dan kan een eventueel virus /spyware toch op een andere clients zitten?

Nee, v.d. resterende clients moet je de kabel eruit nemen.

Als ik een OS installeer zorg ik ervoor dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Eerder in Helpmij had ik ook iemand aanbevolen dat te doen en was het probleem v.h. te extreem traag opstarten van zijn XP nu v.d. baan.

Dennis.

Ja Dennis, dat begrijp ik.

Maar ik bedoel eigenlijk, kan een virus em/of spyware op een client het gedrag van een andere client of zelfs de host beinvloeden?

Dat je je resterende clients niet moet gebruiken is maar tijdelijk. Als alles koek en ei is, dan kun je ze weer gebruiken.

Dennis.

Geplaatst door slofje

Maar ik bedoel eigenlijk, kan een virus em/of spyware op een client het gedrag van een andere client of zelfs de host beinvloeden?

wellicht heb je deze vraag nog niet gelezen

Geplaatst door slofje

Ik weet zeker dat dergelijke programma's worden geschreven dat er naar ip-adressen worden gezocht. Daar zijn ze gek op, hoe meer besmetting des te beter, dat zal wel de slogan van elke virus schrijver zijn.

Dennis,

Ik was net bezig om te vragen of het niet weer te laat is voor je.

Ik bedoel het volgende:

Je stelde voor om een van de clients weer te formateren en er alles er weer opnieuw op te zetten. Ok, zei ik toen dat wil ik best doen :D

Toen vroeg ik weer, kan een virus of spyware op een van de andere clients het gedrag van een andere client of zelfs de host beinvloeden? Met andere woorden, kan een virus op pc a het bedrag van pc b beinvloeden?

ben ik weer te snel zeker :cool:

Geplaatst door slofje
Ik was net bezig om te vragen of het niet weer te laat is voor je.
Nee hoor, morgen is weekend.(over 3 minuten)
Geplaatst door slofje

Ik bedoel het volgende:

Je stelde voor om een van de clients weer te formateren en er alles er weer opnieuw op te zetten. Ok, zei ik toen dat wil ik best doen :D

Toen vroeg ik weer, kan een virus of spyware op een van de andere clients het gedrag van een andere client of zelfs de host beinvloeden? Met andere woorden, kan een virus op pc a het bedrag van pc b beinvloeden?
Ja, ik neem aan dat je ook een sniffer hebt? Moet je maar kijken wat voor een data verkeer binnen 1 seconde plaatsvindt binnen je netwerk.
Geplaatst door slofje

ben ik weer te snel zeker :cool:
Te snel. Ik zal altijd achterblijven, heb dus geduld s.v.p.;)

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90

Ja, ik neem aan dat je ook een sniffer hebt? Moet je maar kijken wat voor een data verkeer binnen 1 seconde plaatsvindt binnen je netwerk.

Dennis.

dat kan je toch zien met NIS?

Ik heb net remote een van de ckients gescand. Nou , daar krijg je rooie oortjes van.

Zooi als Windupdater, 180 solutions, ALEXA SPUL, en andere ****.

dat kan je toch zien met NIS?

Ja, dat weet ik. Maar ben in andere zaken ook geïnteresseerd namelijk. De inhoud v.d. headers e.d. meer. Maar dat is nu niet relevant.

Dennis.

Heb op de betreffende client alles gefornatteerd, alles er opnieuw weer opgezet en na wat klungelen(:evil: ) kan ik weer " normaal" op het internet.

Vraag me niet hoe , maar het is gelukt.

BEdankt aan iedereen , vooral Dennis90, die hebben meegedacht.

Graag gedaan, Slofje. Maar is daarmee het 'doorlinken' probleem nu echt opgelost?

Dennis.

Dennis,

Het lijkt er wel op.

Maar prijs de dag niet voordat ie om is.

Ik merk wel dat xp een eigen willetje heeft, tenminste dat lijkt er op.

Ben wel helemaal virus en adware etc vrij hoor.

Maar dit probleem steekt nu de kop op.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=204819&goto=newpost

Maar weer afwachten maar.

Ik moet je zeggen dat ik nog nooit zoveel problemen heb gehad met mijn win 98 se machines als nu met xp....

Zal straks wel even naar die thread gaan.

Dennis.

PS. Het wilt natuurlijk niet zeggen dat ik het probleem 123 weet op te lossen.

Geplaatst door slofje
Saldos,ik zag je reactie nu pas.
Probeer eens uit te leggen wat je precies bedoelt?
Wat bedoel je met NIS status? ik heb NIS 2002 nog....
Dit bedoel ik. Ook Nis 2002 heeft privacy control.

Bijlagen

• nis.gif
    nis.gif
    30,3 KB · Weergaven: 76
Saldos, deze layout ken ik niet voor de NIS 2002 hoor.

Maar het probleem doet zich nu niet meer voor.

Toch jammer dat ik er nu niet meer achter kan komen wat nou precies de oorzaak is geweest.

Txs

Geplaatst door slofje
Maar het probleem doet zich nu niet meer voor.
Beste Slofje,

Kwam dit doordat je de client opnieuw had geïnstalleerd?(zo was het toch, of toch iets met de NIS gedaan? Ik heb door drukte niet helemaal op de voet kunnen vogen en ben nu te suf om het alsnog te doen, vandaar.
Geplaatst door slofje

Toch jammer dat ik er nu niet meer achter kan komen wat nou precies de oorzaak is geweest.

Txs
Het probleem is best te gecompliceerd denk ik. Of is het niet zo, dat Chello een beetje moeilijk gaat doen?

Dennis.

PS. Ik ben bijna de hele avond/nacht weliswaar online, maar ben niet helemaal in staat om redelijk te kunnen denken voor een bepaald probleem. Ben maar even voor de ontspanning online. Ik zie morgen verder wel, ga namelijk zo slapen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan