kan niet emailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AtLaNtIs

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2003
heej,
ik vraag dit voor mijn opa want die heeft vorige week een nieuwe pc gekocht. en nou leren ze e-mailen enz. maar sinds gisteren krijgen ze een foutmelding. namelijk: NT authority system of RPC service remote onverwachts gestopt.

hij kan hierdoor geen e-mail versturen want na deze melding start de pc vanzelf opnieuw op. verder kunnen ze alles met de pc doen. het besturingssysteem is windows XP wie weet de oplossing?

En nooit format C voordat Saldos naar een Virus topic heeft gekeken. Die zal ook nog wel langswandelen. Zit er wel een goede virusscanner op? Zo nee, dan is dit een goede les waarom dit zo belangrijk is.;) Zo ja, dan is dit een heeeel snel virus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
En nooit format C voordat Saldos naar een Virus topic heeft gekeken. Die zal ook nog wel langswandelen. Zit er wel een goede virusscanner op? Zo nee, dan is dit een goede les waarom dit zo belangrijk is.;) Zo ja, dan is dit een heeeel snel virus.
voor zover ik weet zit er norton 2003

Lees inderdaad dat Topic van Sweetalice maar eens door. Het lijkt er weer op dat Nederland weer geteisterd wordt door een groot virus. In dat topic staan ook een heleboel tips.

Succes

Dag Mark :).

NAV 2003 hu. Virusdefs van wanneer? Ik loop nog ff achter, ik weet nog niet hoe dit virus zich aan het verspreiden is. Mijzelf even updaten.
ff snelle research, Symantec vind hem al een categorie 4 waard: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.blaster.worm.html

Ga idd even het lijstje van Steve langs (als het niet lukt help ik wel).

ik kan gek genoeg niet vinden hoe dat ding zich verspreid...

Aha, verspreiding via poorten.

Heeft hij ook een FW erop staan? Kan je die MIS niet bij hem er ook opzetten?

Geplaatst door Tanja1968
En nooit format C voordat Saldos naar een Virus topic heeft gekeken.

Bedankt Tanja1968 :)

AtLaNtIs,
Doe dit:
Download en installeer de microsoft patch in de veilige modus vanaf hier:
url
restart de pc daarna.

Download daarna de verwijder tool vanaf hier:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe

En run dit ook in de veilige modus.

Dan zou je probleem daarna opgelost moeten zijn.

Geplaatst door saldos

Bedankt Tanja1968 :)

AtLaNtIs,
Doe dit:
Download en installeer de microsoft patch in de veilige modus vanaf hier:
url
restart de pc daarna.

Download daarna de verwijder tool vanaf hier:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe

En run dit ook in de veilige modus.

Dan zou je probleem daarna opgelost moeten zijn.
Ik ga straks even langs:).

Kan deze gewoon in VM geïnstalleerd worden of moet Windows installer eerst woorden aangezet?

Geplaatst door XP_PC
Kan deze gewoon in VM geïnstalleerd worden of moet Windows installer eerst woorden aangezet?

Goede vraag. Ik weet zeker dat je de Symantec tool in de veilige modus kan draaien. Van de Microsoft patch ben ik niet zeker. Mocht je de windows installer dan nodig hebben vind hem dan gewoon aan in msconfig services.

Ok, ben op locatie :p.

Zojuist in VM de tool zn werk laten doen. Reboot, en toe kwam de melding weer. Dus weer naar VM en tooltje laten draaien.

Zou de PC zo snel alweer besmet kunnen zijn? Eerst gingen we zonder FW het net op, nu met de standaard van WinXP.

Nu nog even de patch downloaden (telefoonlijn).

nee je bent waarschijnlijk niet opnieuw besmet, maar zolang je de patch niet installeert, gaan de symptomen gewoon door, ook als het virus er niet meer is.

Maar we hadden de tool al wel gebruikt.

Nu is het weer goed :thumb:.

systemrestore uit
tooltje
reboot
i-net voor patch op
weer melding krijgen
tooltje
XP FW aangezet
i-net op
patch
gecontroleerd of de poorten dichtzaten, allemaal stealth.
:o vergeten system restore aan te zetten bedenk ik mij zojuist

Maar het zou nu weer goed moeten zijn. Ook Outlook even ge-her-repareerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan