Kan niet emailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arubaman

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2003
Ik heb sinds 3 dagen de Samsung Wave tot mijn beschikking. Nu wil het alleen NIET lukken met het emailen.
Ik heb een telefoon abonnement bij Vodafone en mijn internetprovider in huis is Ziggo.
Na het ingeven van dezelfde instellingen in mijn toestel als die ik op de pc heb, servers,SMTP-adres (de poorten worden automatisch aangegeven) etc etc komt er aan het eind een meldng " onjuiste aanmelding"
Terwijl ik alle gegevens overneem van de pc.

Wie kan mij hierbij helpen ?

Met vr.groet,

Arubaman
:cool:

Is niet vreemd: Je gebruikt de SMTP-mailserver van Ziggo over het netwerk van Vodafone en dat staat Ziggo (logischerwijs) niet toe.
Je zult dus de SMTP-server van vodafone als (uitgaande) SMTP-server op je telefoon moeten instellen.

Succes,

Tijs.

Helaas, alleen met het invoeren van de SMTP-server van vodafone werkt het nog niet.
Ik heb van alles geprobeerd maar nog steeds geen resultaat.

:confused:

Ok, je zult zowiezo andere uitgaande mail-server instellingen moeten gebruiken dan 'thuis'.

Stel het volgende in op de telefoon (zou moeten werken, vlgs. deze link, secties "E-mail versleuteld verzenden" en "Instellingen voor versleuteld verzenden"):

Server voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
Poortnummer: 587
Gebruik SSL (Secure Socket Layer)/TLS: Ja
Voor deze server is verificatie vereist/identiteitscontrole: Ja
Gebruikersnaam: je e-mailadres
Wachtwoord: je wachtwoord

Succes,

Tijs.

Tijs je bent geweldig.
Hij doet het, en volgens mij had het inderdaad te maken met het poort-nummer.

Ontzettend bedankt.

Arubaman
:cool:

Niet alleen het poortnummer is anders t.o.v. de instellingen thuis:

[Andere poort dan thuis; thuis gebruik je poort 25] Poortnummer: 587
[Thuis gebruik je geen SSL/TLS] Gebruik SSL (Secure Socket Layer)/TLS: Ja
[identiteitscontrole hoef je thuis niet te gebruiken] Voor deze server is verificatie vereist/identiteitscontrole: Ja

Fijn dat de informatie van Ziggo werkt, en bedankt voor de terugmelding. :)

Tijs.

Super bedankt

Een keer in de zoveel tijd kom je iets tegen op internet waar je echt wat aan hebt, je bent geweldig. Na wat tevergeefs zoekwerk op de ziggo site toch maar weer de altijd vindende google ingeschakeld en kwam toen bij jouw antwoord. Helemaal super!

@michielpeeters:
Ik ben blij dat ik de instellingen-informatie even had 'overgeschreven' naar het forum, want de Ziggo-link die ik aangaf werkt al niet meer... :rolleyes:

Fijn dat je er wat aan hebt gehad. :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan