Kan niet formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

melaniem

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Berichten
944
hallo allemaal, ik zit met een probleem ik wil een pc formatteren maar het lukt me tot nu toe niet, het is een gewoone pc met XP besturing, als ik de opdracht geeft dan vraag hij of ik het zeker weet en ik bevestigt dan ook, maar daarna staat er dat het volume door een ander proces word gebruikt, en dat je het ook geforceerd kan ontkoppelen, maar dat gaat dus niet, weet iemand wat ik moet of kan doen om die pc te formatteren?????
Fred.........
 
en mogelijk een samenvatting van dat verhaal en een verklaring voor je probleem:

Windows kan zichzelf niet formateren, m.a.w. jij probeert je C-schijf te formateren terwijl Windows actief is.

Je zal dus eerst op moeten starten met een bootdisk alvorens je C kan gaan formateren.
 
Nu weet ik dus weer wat ik verkeerd deed, bedankt voor jullie info, het zal nu wel gaan lukken..
M.V.G Fred...........
 
misschien nog handig om te weten:
je kunt natuurlijk wel een G H I schijf (partitie) etc. etc. formateren (bijv. op een en dezelfde hdd) vanuit een actieve Windowds op C.
 
hallo allemaal, ik heb iets te vroeg gejuigd, ik steek die xp cd-rom erin en start op en wat krijg ik het gewone xp opstartscherm, je weet wel waar je je wachtwoord moet ingeven, dus het sepup scherm krijg ik niet een te zien alsof die cd=rom het gewoon overslaat..
Wat nu, alles is orgineel...
Fred..............
 
Zucht..............

een van de vele gebruikers die door Billie Gaatjes (weliswaar onopzettelijk, maar toch....) om de tuin wordt geleid door een wat zwakke / korte openingstekst tijdens het booten met de XP CD.

Tijdens de allereerste momenten van de opstart (middels een CD) krijg je heeeeeeeeel kort een wit regeltje tekst in beeld. Daar staat iets van "Druk een toets om Windows vanaf CD te starten". Ik "gok" erop dat jij daar GEEN toets hebt ingerukt............... ?

Staat in het bios de DVD / CD trouwens wel als 1e bootdevice, anders start 'ie sowieso standaard vanaf hdd.
 
dat bios gedoe weet ik niet, maar ik laat deze pc aanstaan en ik ga weer naar boven toe, en ik zal tijdens het satren een toets ingedrukt houden..
fred.......pffffffffff
 
NEEEEEEEEEEEEE,

niet TIJDENS het starten, maar bijna onmiddellijk daarna als die boodschap op het gitzwarte scherm verschijnt.

(Trouwens misschien werkt het ook WEL als je vanaf moment 0 een toes ingedrukt houdt, ik heb het eigenlijk nooit uitgeprobeerd ;) )
 
Staat in het bios de DVD / CD trouwens wel als 1e bootdevice, anders start 'ie sowieso standaard vanaf hdd
Dit stond dus in de bios niet goed, ik heb nu de dvd genomen als boot en nu werkt het wel.
Pasja hartelijk dank ik kan nu eindelijk weer verder..
Fred...................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan