kan niet in BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

iptilburg

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2001
Berichten
120
hallo schijf geformateerd - daarna cd rom er in - krijg melding "ongeldige systeemdiskette"" nu probeert men in de bios te komen, maar dat lukt niet .

wat nu??
 
Heb je allerlei functietoetsen om in de Bios te kunnen komen al geprobeerd?

F1 F2 DEL F8 F6 bijvoorbeeld?
 
Krijg je niet een scherm te zien waarop staat hoe je in het BIOS moet komen?
 
ESC knop wil ook wel eens helpen.
Maar meestal bij opstarten van je computer rechtsonder in het zwarte scherm staat hoe je in je bios kunt komen.
 
BIOS

Hij herkende het toetsenbord niet, heb in de BIOS aangegeven dat FIRST BOOT DEVICE cd-rom moet zijn. Je ziet ook dat de cd-rom gebruikt wordt. Echter de melding blijft verschijnen......:(
 
wat wil je installeren windows 98. Volgens mij heb je daar een opstart diskette voor nodig die dan de cd rom drivers installeert zodat jij kunt installeren vanaf cd.
 
BIOS

Bedankt puppy!

Ik heb een opstartdiskette welke helaas niet wordt uitgelezen. Het is geen originele opstartdiskette daar zou het aan kunnen liggen.
 
Probeer nog eens je partitie te verwijderen en weer opnieuw aan te maken, formateer de nieuwe partitie en kies tevens in fdisk de actieve partitie. Start opnieuw op met alleen de w98 cd in je cd-rom. Kijken of het dan lukt.

p.s. de w98 cd is bootable dus geen opstartdiskette nodig, mits je bios goed staat natuurlijk
 
Geplaatst door raymond-hubertu


p.s. de w98 cd is bootable dus geen opstartdiskette nodig, mits je bios goed staat natuurlijk

Helaas, de meeste win98 cd's zijn dus niet bootable, het ligt er weer aan welke versie je hebt.

Voor een bootdiskette, heb je geen kennis in de buurt die met windows98 of ME draait, laat die dan een bootdiskette maken en gebruik die.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan