kan niet in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

adamlenez

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2010
ik heb overlaatst zelf een pc gemaakt maar telkens ik hem opstart blijft hij staan op het biosscherm olgens mij is het de CPU die niet compitabel is met mijn moederbord maar ik kan hem niet upgraden want ik kan niet in mijn bios?! het is een gigabyte 790xt-usb3 moederbord en een phenom II X6 1055T processor
videokaart: radeon HD 5770 ram ;4GB DDR3 1Terra HDD wat nu?:shocked:

Hallo

Ik zou eerst eens checken of alles goed op het moederbord zit.
Ram veroorzaakt bv datsoort problemen.

Als je niks tegenkomt verwissel dan je ram naar slot 2-4 . (ik neem aan dat je ze nu in 1-3 hebt ziTten.)
En heb je al geprobEerd met een windows cd/dvd te booten?

En hoe kan het dat je niet in de bios komt, terwijl je zegt dat de pc bij jdt starten hdt bios scherm laat zien?

Mvg luck

Hallo

Ik zou eerst eens checken of alles goed op het moederbord zit.
Ram veroorzaakt bv datsoort problemen.

Als je niks tegenkomt verwissel dan je ram naar slot 2-4 . (ik neem aan dat je ze nu in 1-3 hebt ziTten.)
En heb je al geprobEerd met een windows cd/dvd te booten?

En hoe kan het dat je niet in de bios komt, terwijl je zegt dat de pc bij jdt starten hdt bios scherm laat zien?

Mvg luck

ik bedoel het scherm waar je de toetsen moet induwen voor in de bios te gaan, werken niet het is net als of hij vastzit en ik heb al PS2 en USB toetenborden gebruikt en ze werken, het zou kunnen dat mijn processor nog niet up-to date is met mijn moederbord maar ik kan hem niet updaten doordat ik niet in de bios kan:confused:

ik heb het probleem opgeslost door deze stappen :p :
1. je zult je CMOS moeten resetten, gebruik een schroevendraaier of een jumper (zie handleiding)
2. Dan start je je pc op en dan kan je de eerste keer in de bios, als je dan nog eens probeert loopt hij weer vast
3. Als je in je bios zit, steek je usb er in met de laatst biosversie op ( ga naar gigabyte website, zoek je moederbord en download bios, extract file,
en dan zet je het bestandje op je usb dat eindigt met de usb biosversie. bvb: 79XTUSB3.F4
4. dan ga je naar Qflash dat is volgens dat ik mij herinner knop F8
5. dan laden ...
6. KLAAR

MVG adam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan