Kan niet in de setup komen om te formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

muisje64

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2005
Hoi,

Ik heb mijn pc geformateerd, wilde er opnieuw windows opzetten, heb per ongeluk een verkeerde cd erin gestopt, een verkeerd gedownloade, ging allemaal goed tot er deze fout op trad: D:\1386\asms, en kon ik niet meer verder.
Inmiddels de goede cd gevonden, wilde weer opnieuw formateren en installeren
maar kom nu niet meer in de setup. Met de installatie cd lukt dit ook niet meer.
Ik heb het advies gekregen om niet in bios te gaan rommelen omdat ik daar niet genoeg verstand van heb. Nu wil ik graag advies hoe ik toch kan formateren, graag stap voor stap vanwege mijn weinige kennis van computer thermen.

Alsvast bedankt, Yvonne

Hoi,
beetje verwarrend allemaal
Inmiddels de goede cd gevonden, wilde weer opnieuw formateren en installeren
maar kom nu niet meer in de setup. Met de installatie cd lukt dit ook niet meer.
Bedoel je dat er geen schijf gevonden wordt omdat je dat advies hebt gekregen over het Bios?
Als je XP wilt installeren zul je een geslipstreamde cd moeten hebben of de satacontroller in het Bios op IDE-mode moeten zetten.

Wat je nu allemaal zegt is voor mij acracadaba, maar als ik nu mijn pc opstart, start hij gewoon op en gaat windows starten. Dan komt hij bij de half afgebroken installatie, de foutmelding dus, en krijg opnieuw de foutmelding D:\1386\asms.
Ik wil gewoon in mijn setup komen om opnieuw te formateren, maar hij slaat die gewoon over. Als ik dan opnieuw opstart begint hij weer van voren af aan het zelfde te doen als hierboven beschreven.

Sorry dit is te ingewikkeld voor mij.
Weet je niets iets in wat eenvoudigere taal?
Ben hier niet zo goed in.
Heb de andere twee opties gelezen, maar ik kom helemaal niet op de pagina terecht waar je de parties kan veranderen of verwijderen.

Laatst bewerkt:
Ok, je start toch wel op van de cd? Je 1e bootoptie op het cd-romstation zetten? Welke pc/laptop heb je?

Met de installatie-cd zou je te allen tijde je besturingssysteem moeten kunnen starten en opnieuw installeren, tenzij dat hij beschadigd is o.i.d.

Laatst bewerkt:
Met de installatie-cd zou je te allen tijde je besturingssysteem moeten kunnen starten en opnieuw installeren, tenzij dat hij beschadigd is o.i.d.

Ik heb inmiddels een 3e cd windows xp 3 en ik kom nog steeds niet in het setup menu.
Wordt er een beetje moedeloos van, wie kan mij helpen?

Nee mijn vraag is nog niet opgelost want er reageerd niemand meer.

Het setup gaat dus gewoon verder waar het gebleven is;
Krijg je wel de tekst in beeld met: druk op een toets om het setup te starten ?

Heb je ook al eens een WINXP SP2 CD geprobeerd, heb namelijk wel eens gehoord dat meer mensen problemen hebben met het installeren van WINXP SP3.

Laatst bewerkt:
Het setup gaat dus gewoon verder waar het gebleven is;
Krijg je wel de tekst in beeld met: druk op een toets om het setup te starten ?

Heb je ook al eens een WINXP SP2 CD geprobeerd, heb namelijk wel eens gehoord dat meer mensen problemen hebben met het installeren van WINXP SP3.

Hoi,
Als ik de cd erin stop en opstart kom ik niet in het setup menu, hij start windows op die ongeveer nog 40 minuten moet doorlopen, dan loopt hij vast.
Ik wil eigenlijk dit proces stoppen en verwijderen, maar kom nergens meer in een setup menu om te formatteren.
Als ik aangeef "opstarten van cd", dan start hij windows op en komt weer op die resterende 40 minuten van de installatie aan, waar die op vast loopt. Maar nogmaals kom op geen enkele manier niet in het setup menu.
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk start het setup ook wanneer er geen cd in zit..
je moet specifiek aangeven dat je pc vanaf de cd opstart, dus probeer eens onder het opstarten F10 of F12 zodat je een Bootscherm krijgt en kies hier voor CD/DVD

Vervolgens krijg je weer de tekst: druk op een toets om het setup te starten. Dan zou het moeten lukken.

En dat heb ik dus ook meerdere malen gedaan, heb er juist op gelet dat hij van cd opstart en heb de boot ook meedere malen gecontroleerd en cd staat echt in de 1e geselecteerd. Hij start inderdaad ook zonder cd op en dan stop hij natuurlijk weer op het punt van nog 40 minuten installatie.
Al met al kom ik niet veel verder.
Nog meer suggesties?

De boot volgorde zegt niet altijd alles, je moet echt met een van de F-Toetsen de CD/DVD kiezen.
Als dit niet werkt zou je een prompt moeten krijgen (format c:) op een of andere manier (opstartcd/diskette)

De boot volgorde zegt niet altijd alles, je moet echt met een van de F-Toetsen de CD/DVD kiezen.
Als dit niet werkt zou je een prompt moeten krijgen (format c:) op een of andere manier (opstartcd/diskette)

Wat is een prompt (format c:)?

Nog 1 vraag: zie je wel de tekst "druk op een toets om vanaf de cd te starten" ??
zo nee; weet je zeker dat je voor je cd/dvd hebt gekozen terwijl je op F10 of F12 hebt gedrukt (rechts boven staat vaak welke F-Toest je moet gebruiken om in het Boot Menu te komen, bijvoorbeeld: F12 Boot Menu)

Het uitleggen van dos heeft waarschijnlijk geen zin omdat je geen opstart diskette of cd hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan