kan niet in me router komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arisco

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2010
Hallo

Ik heb een Linksys WRT320n draadloze router.
Hierbij zat ook het programma network magic.
via dit programma kan je in je router komen om je instellingen en wachtwoorden te bekijken en te wijzigen.
al ik op de link "Wlan beveligingen"klik krijg ik na een tijdje zoeken het bericht Wlan beveiliging niet beschikbaar een kan ik ik dus me router niet in.
ook via de web brouser als ik 192.168.1.1 intik kom ik er niet in.
als ik me router reset kom ik er op beide manieren wel weer in.
dit kan maar een paar keer en dan doet zich hetzelfde probleem weer voor,
wie weet waar het aan ligt of hoe dit kan.

groetjes

Op welke manier reset je je router ?

De beste manier is de 30-30-30 methode.
Soms moet je die een paar keer herhalen, Linksys routers laten zich lastig resetten.

de 30-30-30 methode houdt het volgende in:

Zorg dat de router GEEN internet verbinding heeft ( kabeltje er uit ), en alle pc's losgekoppeld zijn van de router.

Dan druk je terwijl de router aan staat 30 seconden de resetknop in, en houdt deze ingedrukt.... nu trek je ( terwijl je nog steeds de resetknop ingedrukt houdt ) de stroomkabel uit de router, wacht 30 seconden en doet de stroomkabel er weer in. Dit alles nog steeds met resetknop ingedrukt ! Dan nog 30 seconden wachten met de stroomer op, ja... resetknop ingedrukt blijven houden nog......

dan is de router echt helemaal gereset. Zoals ik al zei, soms moet je dit wel een paar keer herhalen, mijn WRT 350 N moest ik wel 3 keer deze procedure laten doorlopen voordat ik weer met admin - kon inloggen.

Daarna kun je bijv. de Firmware van de router upgraden, deze kun je vinden op de linksys website.
Om te upgraden download je eerst de firmware, die zet je ergens op je pc ( is een .bin file ) daarna internet van je router af, alle andere pc's van je router af, alleen de pc waarvandaan je gaat upgraden.
Dan je router in en in je router naar firmware upgrade, blader naar het .bin bestand op je pc en hij zal upgraden.

Ik hoop dat dit helpt !

Ik heb me router gereset door alleen op de reset knop te drukken
Hierna deed alles het weer even.
Volgens mij heb ik de laatste firmware er pas al op gezet
Als ik het dor zoals hierboven beschreven kan ik dan na een tijdej nog steeds in me router komen?

Je zegt : Volgens mij heb ik de laatste firmware er pas al op gezet

Dus je kunt wel in het configuratiescherm van de router komen.

Wat lukt er dan niet ?

Ik heb me router gereset door alleen op de reset knop te drukken
Hierna deed alles het weer even.
Volgens mij heb ik de laatste firmware er pas al op gezet
Als ik het dor zoals hierboven beschreven kan ik dan na een tijdej nog steeds in me router komen?

Bovengenoemde manier is eigenlijk de enige manier om je router echt te resetten.
Maar dus wel een paar keer doen als het niet na 1 keer lukt....
Alleen de reset knop even indrukken doet bijna niets aan de gegevens die er in staan
Ik weet niet wat er in je router ingesteld staat, maar wie weet helpt het om hem goed te resetten.

Hoi Mickeys Monkey
Als ik me router reset zoals ik heb verteld dan kan ik inderdaad in me router komen.
Maar na een paar dagen lukt het dan niet meer.
Ik ga me router resetten zoals hierboven beschreven en nogmaals kijken voor nieuwe firmware

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan