kan niet in mijn router

Status
Niet open voor verdere reacties.

ehrgeiz

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2008
mijn router is van zyxel (model: p-2602hw-d1a)
maar als ik zonder wan gewoon een netwerk kabel aansluit (van mijn pc naar router)
geeft XP aan dat de verbinding beperkt is maar ik zie geen standaard gateway. normaal is hij bij mij 192.168.1.254
dus ik heb ook zo'n probleem soms kom ik er wel in
kan iemand me helpen?
ik had ook zo'n router wachtwoord probleem maar bij mij zit er wel een reset knop in dus ik heb mijn password kunnen veranderen

Laatst bewerkt:
ik heb van jou vraag een eigen vraag gemaakt.
het plaatsen in een topic van 2007 is wel erg oud.
suc6 met je vraag.

Dus als ik het goed begrijp lukt draadloos wel volledig en geeft bedraad een 'beperkte' verbinding ? Kan je dit eerst even bevestigen / ontkennen aub.

weg gedaan

ik heb me router weg gegooid er zat ADSL in heb ik ondekt en ik heb geen ADSL

Hoi,

Enkele reacties op jouw bericht:

maar als ik zonder wan gewoon een netwerk kabel aansluit (van mijn pc naar router) geeft XP aan dat de verbinding beperkt is maar ik zie geen standaard gateway. normaal is hij bij mij 192.168.1.254

Als je geen standard gateway ziet, is het logisch dat je een beperkte verbinding hebt.

ik had ook zo'n router wachtwoord probleem maar bij mij zit er wel een reset knop in dus ik heb mijn password kunnen veranderen

Het IPadres 192.168.1.254 lijkt mij geen standaard IP adres die je in routers aantreft.
Ben je zeker dat je door die reset ook je IPadres niet terug naar de fabrieksinstellingen hebt gezet (bij routers nogal eens 192.168.1.1 of 192.168.0.1)

Wat je kan doen :

Verbindt je PC via een draad met de router. Geef je PC een vast IPadres, vb. 192.168.1.100. Probeer vervolgens in je router te komen door een browser te openen en in de adresbalk het IPadres van de router te typen. Begin met 192.168.1.254. Als dit niet werkt, probeer dan eens de alternatieven die hierboven staan.

Hoi,

Enkele reacties op jouw bericht:

Als je geen standard gateway ziet, is het logisch dat je een beperkte verbinding hebt.

Het IPadres 192.168.1.254 lijkt mij geen standaard IP adres die je in routers aantreft.
Ben je zeker dat je door die reset ook je IPadres niet terug naar de fabrieksinstellingen hebt gezet (bij routers nogal eens 192.168.1.1 of 192.168.0.1)

Wat je kan doen :

Verbindt je PC via een draad met de router. Geef je PC een vast IPadres, vb. 192.168.1.100. Probeer vervolgens in je router te komen door een browser te openen en in de adresbalk het IPadres van de router te typen. Begin met 192.168.1.254. Als dit niet werkt, probeer dan eens de alternatieven die hierboven staan.

Dat zal moeilijk worden want TS schijft immers:

ik heb me router weg gegooid

geen netwerk

als ik die router ging aansluiten op WAN had niemand meer internet
en dat kwam door ADSL ik heb geen ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan