Kan niet in Outlook komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jhhnl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2011
Hallo,

Ik heb voor mijn vader op zijn nieuwe laptop office 2010 geinstalleerd.
Toen ik Outlook wou gaan instellen heb ik geprobeert dit eerst via de normale weg te doen.

Toen dit niet lukte heb ik "per ongeluk" geprobeert een exchange account in te stellen.
Deze account is er niet.

Telkens als ik Outlook nu opstart vraagt Outlook naar deze account(die er niet is).
Als ik dan op ook of annuleren druk krijg ik deze fout melding:

De verbinding met Microsoft Exchange is niet beschikbaar. Outlook moet online zijn of er moet een verbinding zijn om deze actie te voltooien.

Na deze melding sluit Outlook zichzelf af. Zie hier het probleem.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik A: of een email account kan instellen, of B: er voor zorgt dat Outlook niet standaard naar de Exchange account gaat zoeken?

Met vriendelijke groet,

Jeroen Hofsteenge

Jeroen,

Welkom op Helpmij.nl
Ik begrijp dat de laptop van je pa nieuw is en ik neem aan, dat er nog geen gegevens op die laptop staan onder de (windows-) gebruikersnaam die je voor je vader hebt aangemaakt.
Het handigst is om een nieuwe Windows-gebruiker aan te maken die - net als de 'eerste' - tevens beheerder is.
Je kunt dan opnieuw onder die nieuwe gebruiker Outlook 'blanco' opstarten en een nieuwe poging wagen om e.e.a. correct in te stellen.
Nadat je de nieuwe gebruiker onder Windows hebt aangemaakt, kan je de oude verwijderen.

Wat je (vind ik dan) het beste kunt doen is je huidige outlook-profiel weggooien.
Doe het volgende:
Start Configuratiescherm, en zet de weergave op zoveel mogelijk icoontjes (zal wel kleine pictogrammen of Details zijn. Gebruik je XP, dan in de linkermarge de keuze maken "Klassieke weergave"). Er is dan een keuze die Mail of e-Mail heet. Dubbelklik daarop en kies voor Profielen of Profielen beheren (of iets dergelijks).
Verwijder het huidige profiel dat er staat en sluit daarna het configuratieprogramma verder af. Als je dan Outlook start het proces opnieuw alsof je Outlook net had geïnstalleerd, dus zal je gevraagd worden opnieuw e-mail accounts te gaan aangeven.

Mocht je dat Mail (danwel e-Mail) icoontje niet kunnen vinden, dan kun je ook op de volgende manier het bestand opzoeken:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k dir /s /a c:\mlcfg*.cpl
Naar die map gaan en dan dubbelklikken op het bestand dat met mlcfg begint.
Zelfde instructie als in de paragraaf hierboven m.b.t. Outlook profiel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Iedereen heel erg bedankt voor de snelle en correcte reacties =)

Graag gedaan! :)

Wil je nog even aangeven welke oplossingsroute je gevolgd hebt?
a. Suggestie van vanveelen: Een nieuw Windows account aanmaken en daarop verder werken (incl. aanmaak Outlook-profiel)
b. Suggestie van mij: Het Outlook profiel verwijderen van het huidige Windows-account en opnieuw aanmaken met de juiste instellingen.

Tijs.

Ik heb methode B gebruikt.
Werkt perfect onder windows 64-bit :)

Nogmaals erg bedankt , ook namens mijn vader ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan