kan niet in router komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertje21

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Hallo
Mijn zoon heeft besturings window7 en router sitecom 54 g
zijn mobiel werkt niet op wifi van zijn router, die van mij wel, nu wilde ik het kanaal veranderen maar kan niet meer in zijn router komen
ik weet het ip adres(192.168.0.1) maar de wachtwoord en inlog ( admin admin) werken niet, ook admin enzijn beveiligswachtwoord werkt ook niet
hoe kan ik nu in zijn router komen om kanaal te veranderen, of moet hij iets anders doen met zijn telefoon? in mijn huis werkt de wifi wel op zijn telefoonwel (HTC legend)

Hoe groot is de kans dat dat niet het juiste ip-adres is...?

start->uitvoeren->cmd [enter]->ipconfig [enter]->standaard gateway

het ip adres is helemaal ok, want je krijgt het inlogblad, die krijg je niet als je een verkeerde ip gebruikt
Ik heb het op mijn eigen router ook geprobeerd en daar was de ww admin niet goed, die veranderde ik in mijn eigen inlogcode voor de beveiliging en dat werkte wel.
Zijn beveilings ww werkt wel want ik kon met mijn toestel zo op zijn router komen met zijn ww, dus dat zit ook wel goed

Reset?
Niet een reste van stroom, maar een harde reset ( terug naar fabrieksinstellingen).
Dit doe je door het pinnetje gedurende 30 sec. ingedrukt te houden ( aangesloten op stroom).
Maar dat betekent wel dat je de beveiliging incl toegangscode weer in moet voeren.

Als het WW vergeten is, harde reset (langer dan 4 sec) in het gaatje aan de achterkant naast de WAN-poort. Met een paperclip o.i.d.

het ww is niet vergeten, het ip adres is oke, de site van de router geeft geen antwoord op vragen, hij werkt naar behoren maar ik kan gewoonweg niet in de router zelf komen.
Ik durf hem niet zo snel op fabrieksinstelling te zetten omdat het nogal een toer was om hem op beveiliging te zeten, had een wizzkid van de winkel voor nodig....dus je snapt dat ik daar niet zo happig op ben.( jongen werkt er niet meer)
Iedereen bedankt voor het meedenken, mocht je nog wat te binnen schieten dan hoor ik dat graag.

Ik weet niet precies welke router je hebt en welke beveiliging, maar zit er aan de zijkant van je router een knopje waar "wps" bij staat?

er is geen knopje met wps en. Mijn zoon heeft besturings window7 en router sitecom 54 g

opgelost

Naar het blijkt heeft de wizzkid van de winkel de inlogcode veranderd, en die hebben we gevonden dus op deze manier is het opgelost
Een iedr bedankt voor al het meedenken
groeten Geertje

Boven in de blauwebalk, maar je topic heeft reeds de status "Opgelost".

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan