kan niet inloggen in de router (TP-LINK TL-WR1043ND)

Status
Niet open voor verdere reacties.

justinkruit

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2011
Berichten
71
hallo.

ik probeer in te loggen op de router (TP-LINK TL-WR1043ND), alleen dan zegt (google chrome) dat hij niet met de server verbonden kan worden.
hier iets meer informatie:
ip-adres: 192.168.1.200
subnetmasker: 255.255.255.0
standaardgateway: 192.168.1.1

ik probeer altijd te verbinden met 192.168.1.1
heb ook al 192.168.0.1 geprobeerd.

eerst kon ik er wel in, maar ik ben waarschijnlijk geblokt.

weet iemand een manier om weer op de router in te kunnen loggen?
 
De router terugzetten naar zijn fabrieksinstellingen wil wel helpen; aan de achterkant zit een reset knop

Ron
 
ja, dan heb ik een probleempje.
ik woon nog thuis, en ik heb al zo'n vermoeden dat m'n ouders me hebbe laten blocken. (ik heb familie die dat kan)
ze denken dat ik het internet soms per ongelijk er uit gooide.

en als ik dus de router ge resetten, dan word m'n ouders weer eens kwaat op me.
zijn er dus ook nog andere mogelijkheden?
 
[Tips om blokkades te omzeilen die je ouders hebben ingesteld lijken me niet de bedoeling van Helpmij, vraag daar dus niet naar. Bovendien zijn die er niet, behalve inderdaad het resetten van de router naar fabriekswaarden of (hardware-)ingrepen die tot hetzelfde leiden.]

Ga eerst eens navragen bij je ouders of die inderdaad een blokkade hebben ingesteld (of het configuratie-wachtwoord veranderd hebben etc.)
Indien ja, én je op de router wat nuttige dingen wilt instellen (in de ogen van je ouders), dan kun je hen vragen het voor je te doen.
Indien nee, dan eens bedraad aansluiten en kijken of het dan beter gaat. Zet dan (tijdelijk) ook je draadloze verbinding uit, voor zolang je bedraad verbonden bent.

Verder zou het kunnen helpen om eens een andere browser te proberen dan Chrome, zoals Internet Explorer en Firefox en kijken of het daar (bedraad en draadloos) beter mee gaat.

Tijs.
 
heb het net op de computer van m'n broertje geprobeerd, kom ik er ook niet.
had al op m'n eigen computer geprobeerd via een andre browser, ook niks.
ook op de com van m'n broertje: niks.
com beneden van m'n ouders: niks.

ik heb me ma er even naar gevraagt: weet van niks.

dus, ik be nog niks verder... :(


P.S. als ik de router reset, is dan ALLES er af, zo als de w8woord om in het netwerk te komen, de naam enz.?
 
Goed onderzoek van je. :thumb:

Wat ik denk dat er aan de hand is, is dat de router overbelast is (geweest), bijv. met van die downloads. Ik heb regelmatig gezien dat dan inloggen op de router niet meer kan.
Wat je kunt doen (en ik geef dat een zeer goede kans dat het de oplossing is ook!) is om de stroom van de router af te halen, een seconde of 15 wachten en dan de stroom er weer in doen. Hierbij gaan de instellingen niet verloren, wél raakt iedereen (tijdelijk) zijn Internet-verbinding kwijt.

Probeer, zodra de router helemaal is opgestart en je weer kunt internetten, het inloggen dan (bedraad, draadloos etc.) nog eens opnieuw. Natuurlijk moet er NIEMAND bezig gaan met downloaden etc. totdat je je werk op de router hebt gedaan.

Tijs.
 
ow, dus daarom kan er wel eens wat anders voorkomen.
want omze router valt wel eens spontaan uit.
dan is hij dus overbelast.
ik zal meteen ff aan me ma vragen als ze ff wil zorgen dat niemand in het huis ff gaat internetten, dan probeer ik het ff uit.

het resultaat komt zo meteen!
 
Inderdaad, volledige uitval van de router kan door overbelasting gebeuren. Dat gebeurt vooral als er veel verbindingen tegelijk open gaan/staan (vooral bij van die torrent-downloads).

Tijs.
 
ok, ik heb de router er meer dan 15 seconden uitgehaald, nadat ik er voor had gezorgd dat niemand ging internetten, weer geprobeerd met 192.168.1.1 en nog niks!
ik weet helemaal niks meer...

zijn er nog andere oplossingen?

we hebben wel verschillende apparaten: 2 computers, 1 laptop en 2 iPad's, die allemaal met het internet verbonden zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dit is heel vreemd. Al bedraad geprobeerd, en met andere browsers?

Tijs.
 
ja, allemaal geprobeerd.
en ik kan maar beter niet de router resetten, dan krijg ik een boze pa achter me aan. :p

ik zal ook m'n pa hier nog f naar vragen, die werkt namelijk nu nog.
hij is van dit soort dingen meer op de hoogte, dus waarschijnlijk weet hij hier meer van. (hoop ik)
 
Even een tussenstand van de Teamviewer-sessie:
Ook ik kreeg geen verbinding met de router, die op 192.168.1.1 bereikbaar had moeten zijn.

Justinkruit gaat kijken of misschien de router te warm geworden is (dus gaat 'm laten afkoelen en dan pas weer aanzetten) en anders resetten naar fabriekswaarden en kijken of dat wat oplevert. Leveren die dingen niets op, dan gaat hij contact zoeken met de leverancier/fabrikant voor verdere hulp.

Tijs.
 
ik heb er even over nagedacht:

a) heb je wel internet met de router? (zo ja dan zou je in principe ook op de webinterface moeten komen)
b) probeer eens 'uitvoeren' -> typ 'cmd' -> typ in het volgende scherm 'ipconfig'. Kijk of je in het goede subnet zit en of je ook het goede adres intypt.

Raar dat je geen enkele response krijgt van de webinterface, ik kan helaas niet meer zeggen dan bovenstaand

mvg,
flame
 
@Flamedog: Ik hoorde later dat de vader van justinkruit de router heeft dichtgezet voor wijzigingen.
Tijd en moeite hoeft in dit probleem dus niet meer gestoken te worden.

@justinkruit: Vul die informatie over je vader en zijn acties nog even aan en sluit dan de vraag af.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan