kan niet inloggen op mail server in eigen netwerk (synology ds215j)

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchdevil

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2013
Beste helpmij leden,

ik heb een synology ds215j en heb mailserver er op staan in combinatie met mail station alleen als ik intern er op wil inloggen via de website doet hij het niet (ik krijg dan de melding ip-adres geblokkeerd).
zodra ik intern naar het ip adres van me nas ga werkt het wel en als ik niet in het thuisnetwerk ben kan ik ook gewoon op me mail inloggen via de website.
ook lukt het niet in het thuisnetwerk om mijn mail op mijn mobiel via een externe port te synchroniseren en als ik niet in het thuisnetwerk ben lukt het wel.

weet iemand hier de oplossing voor??

Daar is geen oplossing voor, tenzij je in je (wifi) router DNS ingangen kunt maken die je "externe" adres (iets.nogiets.nl, oftewel een FQDN) als een intern ip-adres (die van de NAS) kan oplossen voor je, terwijl andere "externe" adressen/FQDNs (denk aan, bijv., www.google.com) gewoon worden opgelost naar een ip-adres dat buiten je thuisnetwerk ligt.
Als je dit wel had, dan wordt dat "split DNS" genoemd, omdat op Internet er een ander ip-adres wordt teruggegeven dan op je eigen (thuis-)netwerk voor dezelfde FQDN.

Er zijn enkele routers waar je split DNS niet nodig hebt, omdat ermee om kunnen gaan dat je (netwerktechnisch) een draaideur wilt doorgaan (dus 'naar buiten' en daarna (via portforwarding) meteen weer 'naar binnen') en dit ondersteunen maar de meeste thuisrouters ondersteunen/kunnen dit niet. Dat weten we nu al zeker dat jouw apparaat dat niet kan.

Mogelijk ondersteunt je router wel split DNS, dat moet je dan gaan nakijken in de handleiding ervan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan