Kan niet inloggen op mijn router

Status
Niet open voor verdere reacties.

tigger04

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Heb al een hele tijd gespeurd op internet, dit forum en andere, maar kan geen oplossing vinden voor mijn probleem. Ik wil namelijk mijn draadloze internet beveiligen, maar ik kan niet inloggen op mijn router (ik heb een laptop). Ik kom niet eens in het inlogscherm, krijg een foutmelding dat de pagina niet geladen kan worden.

Ik gebruik windows 7, ik gebruik meestal firefox maar heb het ook geprobeerd via windows internet explorer.
Ik heb via: Start> uitvoeren: ''cmd''
en dan ipconfig/all opgezocht wat mijn het ip adres is.

Gegevens van mn router weet ik zo even niet, mocht dit nodig zijn dan moet ik dat vanavond even opzoeken.

Weet iemand misschien waar het aan kan liggen, of wat ik fout doe. En uiteraard hoe ik het op kan lossen?

Alvast bedankt!

welk merk router??
om in je router te komen is meestal 192.168.1.1 of 192.168.2.1 of 192.168.2.0 iets van dat

Laatst bewerkt:
Bij de "default gateway" staat het adres van je router. Even intypen in je browser and bob is your uncle.

Dat heb ik dus al opgezocht, zoals ik omschreef heb ik dat goed gedaan toch? Start> uitvoeren: ''cmd''
en dan ipconfig/all opgezocht wat mijn het ip adres is.
adres staat trouwens ook achterop mn router, 192.168.0.1. Merk router moet ik helaas even schuldig blijven, dit weet ik niet uit mn hoofd. Ik meen Sitecom.

Maar als ik dat dus intyp in mn browser krijg ik een foutmelding dat de pagina niet geladen kan worden.

ik kijk altijd bij de status van me internet verbinding dan druk ik op details

en gebruik ik het ip adres wat naast IPv4-gateway staat

werkt altijd gewoon ip adres invullen via de internet browser en druk op enter

je kan ook een andere browser proberen maar ik denk dat daar geen probleem in mag zitten

zit je wel direct op de router verbonden ?

hoe weet ik, of kan ik zien dat ik direct op de router verbonden ben?

nou gewoon je router heeft een naam neem ik aan als je daarmee verbonden bent zit je goed denk ik

wat ik ermee bedoel is dit :

dat je bijvoorbeeld via je modem beneden verbinding hebt en dan je beveiliging probeert aan te passen van de router want dat zal niet werken

maar als je gewoon draadloos of met de kabel verbonden bent met je router zou dit geen probleem kunnen zijn voor jou

ik denk in jou geval dat je niet het goeie adres intypt

het zou daarom ook wel handig zijn als je het merk plus type router even opzoekt

Laatst bewerkt:
dat zal ik dan vanavond even opzoeken. ik ben draadloos verbonden met mn router.

oke dan hoor ik het vanavond wel en dat je draadloos verbonden bent moet niks uitmaken met het inloggen op je router

Probeer even met een kabel je computer met de router verbinden. Anders even de Botte Bijl oplossing: router een factory reset geven. Zit er achter op de router een gaatje met de resetknop? Even pen of ander scherp voorwerp erin, 5 seconden vasthouden en klaar. Even opnieuw verbinden met de router (via kabel maar even), default gateway opvragen en dan zou je erop moeten komen.

Het is een sitecom router. Bedoel je met type dit: WL-575 v1 001 / WL-312?

Ja dat is het type. Tussen de netwerkpoorten (geel en de stroom aansluiting zit het resetgaatje)

sitecom-wireless-modem-router-300n-kit-wl-585.jpg

Hij is al helemaal gereset, daar begon het probleem mee namelijk. Ik heb m toen opnieuw geïnstalleerd, maar ik kan m nu niet meer beveiligen.

Opnieuw geinstalleerd? Wat bedoel je daarmee? Een router kun je niet installeren. Bedoel je dat hem voorzien hebt van nieuwe firmware?

Ja, ik zeg t verkeerd, maar heb er dan ook totaal geen verstand van. Hij is in ieder geval al helemaal gereset, daarom ben ik de beveiliging ook kwijt.

Klopt, zodra je hem reset gaat hij weer terug naar de fabrieksstand. ALs je nu aanmeldt op de router (kijk weer even naar wat de default gateway is), dan kun je vast wel ergens wirelless security vinden. Daar kun je de beveiliging instellen.

Gaat lukken?

dat is dus juist het probleem, ik kom er niet in. als ik probeer aan te melden krijg ik een foutmelding dat de pagina niet geladen kan worden.

ik denk dat je het wachtwoord/ gebruikersnaam fout hebt;
het is :
Gerbuikersnaam: admin
wachtwoord: admin
zonderhoofletter en spaties (voor zover er spaties in kunnen)

ik kijk altijd bij de status van me internet verbinding dan druk ik op details

en gebruik ik het ip adres wat naast IPv4-gateway staat

werkt altijd gewoon ip adres invullen via de internet browser en druk op enter

heb je dit ook al geprobeerd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan