Kan niet inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even nog een punt van orde: Als je ondertussen Internet Explorer 7 had geïnstalleerd moet die eerst worden gedeïnstalleerd voordat je de herstel-installatie gaat doen (je moet dus terug naar Internet Explorer 6).
Hetzelfde geldt als je Internet Explorer 8 had geïnstalleerd, die zul je weer terug moeten zetten naar Internet Explorer 6 of evt. met een tussenstap naar Internet Explorer 7 en daarna naar 6.

Zie hier hoe je dat kunt doen.

Tijs.

Geen idee... het is eigenlijk een CD en geen DVD, dus ik weet niet of dat enig verschil maakt als het gaat over opstarten van...

Trouwens opvallend groot ook... 724 MB??? Dat is waanzinnig veel... Lijkt er haast op dat dat de fabrikant nog een hoop 'onzin' op de XP CD gestop heeft ((uitprobeer-)programma's etc.). Natuurlijk is het wel mooi als alle drivers die je voor je pc nodig hebt al geïntegreerd zouden zijn.

Ik weet dus niet precies wat er nu precies misgaat met die DVD. Hopelijk kun je ergens een klein setje CD-recordables kopen die (bijv.) 800 MB opslagcapaciteit aankunnen.

Alternatief kun je eens kijken wat ImgBurner vindt van die .ISO die je probeert te branden. Probeer het eens daarmee te branden. Als er zaken niet (lijken te) kloppen m.b.t. XP opstartcd/dvd's dan meldt ImgBurner het vaak en biedt dan ook de mogelijkheid om het probleem ermee weg te nemen.

Succes,

Tijs.

Het is zo groot omdat SP3 al 350MB of meer in beslag neemt, en er zitten standaard programma's in zoals WMP, Windows movie maker etc.

Misschien in een CD idd een beter idee,
Ik heb hier een aantal CD'tjes liggen, met een maximale opslag van 700MB.
Nu moet ik eerst 25MB zien te besparen. en dan opnieuw proberen

Laatst bewerkt:
Het is zo groot omdat SP3 al 350MB of meer in beslag neemt, en er zitten standaard programma's in zoals WMP, Windows movie maker etc.
[...]

SP3 zélf is 350 MB groot, dat klopt, maar omdat het (als je het integreert) andere bestanden vervangt van de originele installatie-cd is de toename (gelukkig) niet 350 MB ;)
Ikzelf verwacht een toename van max. 80 MB voor SP3 zodra die geïntegreerd is.

Tijs.

Even nog een punt van orde: Als je ondertussen Internet Explorer 7 had geïnstalleerd moet die eerst worden gedeïnstalleerd voordat je de herstel-installatie gaat doen (je moet dus terug naar Internet Explorer 6).
Hetzelfde geldt als je Internet Explorer 8 had geïnstalleerd, die zul je weer terug moeten zetten naar Internet Explorer 6 of evt. met een tussenstap naar Internet Explorer 7 en daarna naar 6.

Zie hier hoe je dat kunt doen.

Tijs.

De CD doet het, maar ik ben bang dat ik al mn files verlies, omdat ihj een normale installatie doet.
Ik kan niet zien wat hij allemaal doet, hij zegt alleen dat Windows geinstalleerd wordt

Hmm... Dat is niet de bedoeling...

Probeer je ook te herinneren of er nog niet iets voorbij kwam als: De huidige Windows installatie wordt verwijderd.
Als dat er stond dan heeft het geen zin meer om het verder af te breken en wordt Windows opnieuw geïnstalleerd, maar wel op dezelfde partitie zónder formatteren, en dus zouden je eigen bestanden dan toch veilig moeten zijn (onder C:\Documents and settings e.d.). Je software zul je dan zeker nog een keer moeten installeren en instellen.

Dit soort gedrag komt voor bij recovery-cd's ipv. 'normale' installatie-cd's. Wél vervelend dat je verder geen enkele vraag tussendoor gekregen hebt of een waarschuwing.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hmm... Dat is niet de bedoeling...

Probeer je ook te herinneren of er nog niet iets voorbij kwam als: De huidige Windows installatie wordt verwijderd.
Als dat er stond dan heeft het geen zin meer om het verder af te breken en wordt Windows opnieuw geïnstalleerd, maar wel op dezelfde partitie zónder formatteren, en dus zouden je eigen bestanden dan toch veilig moeten zijn (onder C:\Documents and settings e.d.). Je software zul je dan zeker nog een keer moeten installeren en instellen.

Tijs.

Ik heb de CD geopend in veilige modus, en kon kiezen of ik een Upgrade-installatie of een Volledege installatie wilde uitvoeren.
Als je de Upgrade selecteerde, stond eroner dat alle gegevens worden behouden.

iig zag ik niets van Windows wordt verwijderd e.d

Om 100% zeker te zijn dat ik niet alles kwijt ben straks, kopiëer ik m'n hele C naar een andere schijf.

Daarna voer ik de Upgrade-Installatie uit.

btw, als ik de upgradeinstalltie doe vraagt hij of hij naar nieuwe versies moet zoeken op het internet, of dat je door wilt gaan met de huidige versie van de CD,
Wat zou ik kiezen?
Toch maar met de huiddige v/d CD, en alles daarna Updaten?

Laatst bewerkt:
De herstel/update installatie zal hoogstwaarschijnlijk morgen gebeuren,
Nu bezig met back-up van C schijf met XXclone
duurt ongeveer 5uur

Morgen heb ik alles klaar voor de Herstel-installatie, en hopelijk is mn probleem dan verholpen!

Ik probeer morgen zelf de herstelinstallatie te doen, en als het me niet lukt, dat laat ik het wel horen!

Laatst bewerkt:
Kijk even het volgende na: Zoek in de map waar (en in de submappen) van de map waar je XP in gekopieerd had naar:
winnt.sif bestand in de i386 submap
Indien gevonden, kijk erin. Normaal is dit een unattended installatiebestand, die je mogelijk de keuzes ontneemt die je eigenlijk had willen hebben.
Als dat bestand er staat, kijk vooral naar de hieronder dikgedrukte zaken:

[Data]
AutoPartition=1
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
UnattendMode=FullUnattended
OemSkipEula=Yes
OemPreinstall=Yes
TargetPath=\WINDOWS
UnattendSwitch="yes"
DriverSigningPolicy=Ignore
Repartition=Yes

Je zou kunnen overwegen om dit winnt.sif bestand te hernoemen en daarna een nieuwe XP installatiecd te maken met nLite, dus eentje waar als het goed is geen automatische installatie bij zou moeten plaatsvinden. Natuurlijk kun je (als je het aandurft en je goed over de opties informeert) winnt.sif te ontdoen van bovengenoemde 'gevaren'.

Voor uitleg wat deze zaken allemaal betekenen: hier

Staat er geen Winnt.sif in de i386 map, dan zou ik van hieruit niet kunnen beoordelen hoe de CD veel zaken 'uit zichzelf' zou kunnen doen. Misschien werkt het gewoon zoals we hopen dat het werkt! :)

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Doe gewoon een herinstalatie. FF gauw all je files backuppen. Zoek alvast op internet de sound en grapihs drivers op en all die andere zooi backup die mee. Herinstaleer en zet je files terug en instaleer je drivers..

Kijk even het volgende na: Zoek in de map waar (en in de submappen) van de map waar je XP in gekopieerd had naar:
winnt.sif bestand in de i386 submap
Indien gevonden, kijk erin. Normaal is dit een unattended installatiebestand, die je mogelijk de keuzes ontneemt die je eigenlijk had willen hebben.
Als dat bestand er staat, kijk vooral naar de hieronder dikgedrukte zaken:

Je zou kunnen overwegen om dit winnt.sif bestand te hernoemen en daarna een nieuwe XP installatiecd te maken met nLite, dus eentje waar als het goed is geen automatische installatie bij zou moeten plaatsvinden. Natuurlijk kun je (als je het aandurft en je goed over de opties informeert) winnt.sif te ontdoen van bovengenoemde 'gevaren'.

Voor uitleg wat deze zaken allemaal betekenen: hier

Staat er geen Winnt.sif in de i386 map, dan zou ik van hieruit niet kunnen beoordelen hoe de CD veel zaken 'uit zichzelf' zou kunnen doen. Misschien werkt het gewoon zoals we hopen dat het werkt! :)

Succes,

Tijs.

ik heb ff doorgelezen wat die data allemaal betekent, en ik denk dat ik Autopartiton moet uitzetten:

If you have the selection on 1 then Windows Setup will install the OS on any free partition that is available. If you remove this line or if you put AutoPartition=0 then setup will ask you on which partition you wish to install Windows onto and advises you what to do if your partition already contains an OS.

Wat lijkt jou?

ik denkt dat het al goed is:
(kopie van winnt.sif)
[Data]
AutoPartition=0
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="No"

[GuiUnattended]
OEMSkipEula=no

[UserData]
ProductID = *****-****-*****-*****

Nu weet ik niet wat ik moet doen;

op mn computerkast staat een andere serial dan ik dit bestand..
Moet ik de serial/Product ID gebruiken van de kast of die in dit bestand staat??

Product-id is niet hetzelfde als een cd-key (kijk maar naar het aantal posities; cd-key heeft er veel meer).

Kijk even hier voor een uitleg van het een en ander.

Het kan bijv. zo zijn dat er een CD wordt gebruikt die verder geen CD-key vereist, dus al 'gepreactiveerd' is. Dit kan (bijv.) een OEM licentie zijn of een Volume License. De installatie-cd zelf is daar dan op afgestemd (zie weer de link hierboven). Dat de product-id dan afwijkt van wat er in Winnt.sif staat klopt, want elke pc afzonderlijk krijgt een unieke Product-id op de sticker, ook al is die pc verder (qua hardware etc.) gelijk aan een pc van dezelfde serie van de fabrikant.
Voorbeeld (wel voor W2003, maar het idee is hetzelfde): Kijk hier

Als dit een officiële cd is die bij je systeem hoort kun je die product-id dus gewoon laten staan. Als het goed is zal je dan dus tijdens de herinstallatie niet om een cd-key gevraagd worden! :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
raar maar waar!

Betje late reactie, maar er is iets raars;
Nadat ik de herstel-cd rom met SP3 had gebrand, heb ik hem in de computer gestopt om te controleren of hij het deed.
Alles werkte prima.
Een paar dagen niet naar de computer omgekeken en toen ik heb gistere opstartte kon ik gewoon inloggen,;
Probleem opgelost zonder Herstel installatie!!
ik heb alleen geen idee waarom dit is, maar het punt is dat mn computer het weer doet!:)
hij is alleen een beetje langzaam, dus moet hem ff een beetje opruimen/ schoonmaken, zodat dat ook weer verholpen is.

ps; als ik mn computer opstart vraag hij bij het booten twee dingen aaruit ik kan kiezen;
Windows Xp Home
Startup via CD.

Als je Startup via Cd kiest, vraagt hij naar de Windows CD met SP3,
maar als ik kies voor Windows XP Home, dan doet hij het gewoon!
maar het vervelende is dat hij binnen 5 sec automatisch Setup via CD kiest, dus ik moet bij mn computer blijven als hij opstart.

Maar voor de rest is hij gemaakt, hoop/denk ik!

Bedankt!

[...]ps; als ik mn computer opstart vraag hij bij het booten twee dingen waaruit ik kan kiezen;
Windows Xp Home
Startup via CD.

Als je Startup via Cd kiest, vraagt hij naar de Windows CD met SP3,
maar als ik kies voor Windows XP Home, dan doet hij het gewoon!
maar het vervelende is dat hij binnen 5 sec automatisch Setup via CD kiest, dus ik moet bij mn computer blijven als hij opstart.

Maar voor de rest is hij gemaakt, hoop/denk ik!

Bedankt!

De opstart-opties kun je makkelijk aanpassen:
Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl
Ga naar tabblad Geavanceerd
Klik op Instellingen in de paragraaf Opstart- en herstelinstellingen
Nu heb je een paar opties, ik geef je er de makkelijkste:
Verander in het pulldown-menu van "Standaardbesturingssysteem" naar XP Home ipv. dat "Opstarten van CD"
Vink daarna uit: "Lijst met besturingssystemen .... weergeven"

Als je daar toch bent: Vink ook uit: De computer automatisch opnieuw opstarten in de sectie Systeemfouten. Als er dan ooit een vastloper komt in Windows ("Blue screen of Death"), dan kun je tenminste de foutmelding zien (en opschrijven etc.)

Verder mooi dat je probleem blijkbaar over is. Graag (indien nog niet gedaan) nog klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op de webpagina.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
De opstart-opties kun je makkelijk aanpassen:
Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl
Ga naar tabblad Geavanceerd
Klik op Instellingen in de paragraaf Opstart- en herstelinstellingen
Nu heb je een paar opties, ik geef je er de makkelijkste:
Verander in het pulldown-menu van "Standaardbesturingssysteem" naar XP Home ipv. dat "Opstarten van CD"
Vink daarna uit: "Lijst met besturingssystemen .... weergeven"

Als je daar toch bent: Vink ook uit: De computer automatisch opnieuw opstarten in de sectie Systeemfouten. Als er dan ooit een vastloper komt in Windows ("Blue screen of Death"), dan kun je tenminste de foutmelding zien (en opschrijven etc.)

Verder mooi dat je probleem blijkbaar over is. Graag (indien nog niet gedaan) nog klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op de webpagina.

Succes,

Tijs.

heel erg bedankt!,
hij vraagt nu niets meer tijdens opstart& ik kan normaal weer inloggen,

nogmaals bedankt voor al je hulp,
mn vraag kan op beantwoord gezet worden:D

[...]Graag (indien nog niet gedaan) nog klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op de webpagina.[...]

Een vraag als opgelost aangeven doe je zelf, zie hierboven. Citaat uit mijn vorige posting.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan