kan niet installeren vanaf cd-rom!

Status
Niet open voor verdere reacties.

hpfundt

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2004
Berichten
11
Mijn pc is gecrasht en ineens bleek \windows\system32\config\system te ontbreken. Ik kon niet meer in Windows XP Home, ook niet in de veilige modus. R (repair) bleek niet te helpen, tijdens het herstellen liep de zaak weer vast en ik kreeg de melding dat het formatteren van de NTFS schijf mislukt was. Na opstarten werkte het herstelprogramma ineens ook niet meer... Ik heb toen geprobeerd systeemherstel uit te voeren met behulp van de op een verborgen partitie aangebrachte bestanden van de leverancier. Ook dat lukte niet: ik krijg een blauw scherm met de de melding UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME. Vervolgens heb ik geprobeerd op te starten met een Windows XP Professional cd-rom maar ook dat mislukte: ik krijg de melding dat NTLDR ontbreekt. In de BIOS staat alles (bootsequence) zoals het moet. Heeft er iemand een idee waardoor dit veroorzaakt is (ik las ergens iets over slecht werkende IDE-kabel of een slecht werkende voeding) en hoe ik opnieuw kan installeren? Is er een mogelijkheid om om nog wat data te redden (hopelijk is er een deel bewaard gebleven), alles naar een andere partitie kopieren bv.? In deze pc zit een card-reader i.p.v. een diskettestation dus als het even kan wil ik proberen de zaak met behulp van cd-roms op te lossen als dat mogelijk is......
 
Laatst bewerkt:
Je zou kunnen proberen XP opnieuw te installeren zonder formatteren. Er wordt in dat geval een back-up van de schijf gemaakt in een daarvoor aangemaakte directory. Meestal My old Disk Structure.
 
zo kan je windows herinstalleren zonder te formatteren ...

Leg de CD van Windows in de CD-rom speler, ga vervolgens naar Start/Uitvoeren en type daar het commando D:\i386\winnt /unattend (er van uitgaande dat D: de CD-rom speler is) in en klik op Ok.

De set-up-routine zal starten en alle belangrijke bestanden zullen worden gerepareerd.
 
ook een vraag

Kan je hiermee ook een Windows Installer probleem oplossen?
 
Welkom op Helpmij

@ Henke.

Dat is wellicht op een andere manier op te lossen.

Het is echter niet handig om 2 problemen door elkaar te behandelen.

Zou je misschien een nieuwe vraag kunnen plaatsen?

Vermeld dan gelijk even wat voor probleem je precies met Windows Installer hebt.
 
Lukt nog steeds niet

Bedankt voor het meedenken maar het probleem is dat de cd-rom niet start: ik krijg een zwart scherm met de melding dat NTLDR ontbreekt. Ik kan dus helemaal niet installeren en ook niet naar Start, Uitvoeren. Hoop dat jullie verder nog ideeen hebben... In elk geval bedankt!
 
Ik kon ook niet in de repair van windows komen... Ik heb mijn harddisk even in mijn tweede pc gezet om een backup te maken: harddisk werd wel gedetecteerd maar bleek niet toegankelijk met easyrecovery, was dus gewoon kapot. Bedankt voor het meedenken in elk geval!
 
Geplaatst door hpfundt
Ik kon ook niet in de repair van windows komen... Ik heb mijn harddisk even in mijn tweede pc gezet om een backup te maken: harddisk werd wel gedetecteerd maar bleek niet toegankelijk met easyrecovery, was dus gewoon kapot. Bedankt voor het meedenken in elk geval!
kijk eens naar een klevertje op de HD, vaak heb je 3 tot 5 jaar garantie !
 
Bedankt voor de tip, hij is inderdaad al omgeruild, systeem was nog geen half jaar oud :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan