Kan niet kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guido111

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2001
Berichten
71
Dag allemaal,

Oké, misschien misbruik ik dit o zo nuttige forum een beetje, maar ik zit echt een beetje vast. Ik kan kiezen tussen twee notebooks van Packard Bell. Zelfde prijs. Er zitten een verschil in de grootte van het beeldscherm (15,4 inch of 17 inch) én de processor. De twee staan hier naast elkaar.

Gaat dus om Intel vs Athlon en het formaat beeldscherm. Ben niet zo´n gamert, gebruik hem vooral voor werk, maar ik kan een goed schietspel toch niet laten schieten (en dat gaat dan vaak weer ten koste van mijn werk).

Wat ik eigenlijk wil weten: doe ik er slecht aan om voor de Athlon te kiezen (én 17 inch) of is Intel echt zoveel beter dat ik voor een kleiner beeldscherm moet gaan.

Graag een reactie. Hoeft niet uitgebreid, gewoon uit de losse pols is genoeg!

Alvast dank.

Groet,
Guido
 
Voor de Intel gaan, deze heeft nl een 6 cells accu, de AMD maar 4 cells ...
een kleiner scherm is ook zuiniger, scheelt ook weer.
Alleen weet ik niet hoe goed die grafische chip ervan is ...
 
Op basis van je wensen en de betreffende specificaties zou ik de tweede nemen, dus de breedbeeld AMD maar...

Het videogeheugen is daar met Turbo Cache max. 756mb, wat af gaat van je interne ram geheugen. En dan blijft er voor Vista maar 1,2Ghz over en dat is voor Vista niet al te veel...
 
Kort door de bocht? Intel is momenteel martkleider v.w.b. snelheid als het gaat om video (ruimste zin van het woord) bewerking.
Als je daar niet aan doet,................... vrije keuze.
 
Nogmaals dank.
Ik gebruik hem vooral als vervanging voor de desktop. Dus de accu gebruik ik niet zoveel.

Ik neig naar het bredere scherm. Maar die processor... Wat is een eerlijke vergelijking: Rolls Royce (intel) vs Lada (athlon)
of Audi (intel) vs Toyota (Atholn).
 
Veel eerder Audi - Toyota of misschien nog wel iets minder verschil bij deze Intek!
 
En eh... nog even verder rondgeneusd, in het VOORDEEL van de AMD in dit geval!
 
In dit geval dus de Audi, wie die staat voor de AMD in deze vergelijking
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan