Kan niet kopieren

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik wil een aantal bestanden (MP4) van de harde schijf naar een externe SSD schijf kopieren.
Als ik bestanden heb groter dan ong. 2 GB dan lukt dat niet.
De titel van het bestand komt wel op de externe schijf te staan, maar bij het afspelen geeft het .0.00 tijd en wordt niets vertoond.
Waar kan dat aan liggen?
De schijf is NTFS geformatteerd.
 
Goedenavond mcl
heb je zeker gesteld dat de uitvoerschijf echt NTFS is?

Zo niet, kijk dan of je opnieuw NTFS kan formatteren.Quickformat zou toereikend moeten zijn. De leeftijd of het aantal schrijfoperaties kan een probleempje zijn.

Een schijfcontrole kan misschien wat meer info over de staat van de SSD geven.

Probeer de bestanden te kopieren, niet alleen met slepen maar ook met de opdrachtregel in het terminalvenster. Of met ctrl-c en ctrl-v. Kopieren van de hele map waarin de MP4's staan kan misschien ook iets opleveren.

Ik ga er van uit dat de MP4's vanaf harde schijf wel af te spelen zijn. Jouw probleem lijkt er toch op dat de SSD in FAT-formaat staat. (Ongebruikelijk maar goed, het kan).

Kun je ook 'ns kijken of een niet-MP4 van > 2Gb wel goed gekopieerd wordt. Dat vertelt of de mp4 of iets anders de oorzaak is.

succes en ik lees het resultaat vast wel
 
Ik heb opnieuw naar NTFS geformatteerd. Schijfcontrole gedaan. Bestand via kopieren en plakken gedaan. Maar nog steeds niet om bestanden te kopieren.iK HEB wel een groot bestand gekopieerd naar een andere parititie en dat likt wel.

Vraag blijft waarom ik geen pakket bestanden kan kopieren?
 
Heb je al eens een andere USB poort geprobeerd?
 
Ik heb opnieuw naar NTFS geformatteerd. Schijfcontrole gedaan. Bestand via kopieren en plakken gedaan.
wat is het verschil tussen de regel hierboven en hieronder? Als je met de regel hieronder kopieer dan plak je toch ook...
Kopieren bstaat uit copy en paste.... Met alleen copy zitten bestanden in het RAM geheugen en als het veel is in het tijdelijke swap bestand van Windows.
Maar nog steeds niet om bestanden te kopieren.


iK HEB wel een groot bestand gekopieerd naar een andere parititie en dat likt wel.
Zet een een plaatje neer van een partitie manager waar we de eigenschappen van de probleem partities en schijven kunnen zien.
Die andere partitie zit ie op dezelfde of een andere schijf?
Vraag blijft waarom ik geen pakket bestanden kan kopieren?
Wat bedoel je hiet exact mee? Tien bestanden van 1kB is ook een pakket... das maar 10kB totaal en als je dat niet copy/pasten dan lijkt er wel een probleem met de schijf of je hebt een virus of ander gedrocht op je systeem?

Graag wat plaatjes met wat je doet en de foutmeldingen van die stappen. Zo is het niet te volgen.
 
Vreemd gedrag. Het feit dat er wel een bestand verschijnt op de doelschijf betekent dat technisch gezien er een verbinding is en dat er naar die schijf geschreven kan worden.

Vraag. Als je een kopieeractie start zie je een voortgangsbalk verschijnen? Het moet enige tijd duren om een groter bestand te kopiëren dus die balk moet zichtbaar worden. Indien niet, dan is dat een indicatie dat de kopieeractie om een of andere reden meteen wordt afgebroken.
 
Ik krijg ineens een heel andere gedachte. Ben je misschien snelkoppelingen aan het kopieren ipv de real stuff?
 
Het is dan waarschijnlijk een 32 bits besturing systeem, want voor de orde van het gemak van de afhandeling was het geheugengebruik per toepassing daar 2 Gb. Er is een manier om de geheugenruimte te vergroten tot 3 Gb. per toepassing maar dat kan een probleem zijn voor drivers. Het is heel erg ingewikkeld om uit te leggen: denk aan de manier van geheugen adresseren die voor alle systeemtoepassingen en programma's het beste in de zelfde context kan blijven maar in ieder geval was de grens van 2 Gb. geheugen destijds geen probleem.
 
Ik heb dus een lege SSD schijf NTFS geformatteerd van 2TB.
Ik heb een lijst van 30 mp4 filmpjes , waarvan een aantal groter dan 5GB zijn. Als ik ze via Free Commander wil kopieren dan gebeurt dat allemaal. Ik zie ook de gekopieerde films op de externe schijf staan, maar als ik sommige mp4 afspreel, dan zie ik in VLC Media Player 0.00 staan ern er wordt niets afgespeeld. De films, die op de hard disk op de PC staan worden gewoon afgespeeld. De gekopieerde films nemen ook op de extern schijf de ruimte in zoals op de disk op de PC.
 
Kan u de video's die fouten zouden bevatten wel terug kopiëren en dan afspelen?
Als de bestanden dat niet kunnen dan zijn ze verminkt en kan de SSD deze kopieer acties niet aan. Vaak gebruiken geheugenschijven een caché om sneller te kunnen zijn. Wanneer deze SSD een dergelijke "turbo" functie heeft, dan zou je moeten proberen met dit uitgeschakeld.
 
[...] Als ik ze via Free Commander wil kopieren dan gebeurt dat allemaal.[...]
Begrijp ik nou dat kopiëren met de gewone windows Explorer wél werkt, maar dat alleen kopiëren via Free Commander problemen geeft? :oops:
 
@mcl Plaats eens meerdere print screens van alle stappen die je doet zodat we zien wat er gebeurt ipv een interpretatie van iemand die een vraag stelt over iets dat hij niet snapt. Of we daarmee een correcte startvraag krijgen?
En: Geef met partdisk of een andere partitiemanager eens de zo volledige mogelijke eigenschappen van de SSD hier neer, dat heb je ook nodig eer je verder gaat. Evt een Crystaldisk rapport erbij.

Zoals het nu loopt ben ik je kwijt.
 
Als het via filecommander wel lukt (ja toch?) dan betekent dat misschien dat de schrijfcache voor de schijf door filecommander wordt omzeild. Dat betekent dat alle updates direct op schijf worden gezet. Windows verkenner gebruikt de status van de cache wel. Dat moet je controleren en zonodig aanpassen.
Controleer of de schrijfcache is ingeschakeld:
Open 'Deze PC' kies de SSD schijf (rechts klik Eigenschappen)->Hardware->Kies de schijf weer'->Kies Eigenschappen->Beleidsregels
Daar kun je caching in- en uitschakelen. Het gevolg van ingeschakelde caching is wel dat je de schijf niet zomaar kan verwijderen. Eerst netjes via hardware veilg verwijderen de schijf loskoppelen. Uitgeschakelde caching heeft als resultaat dat bestandswijzigingen direct op de schijf worden gezet, maar werkt wel langzamer.
 
Hallo, ik kan de mp4 die gekopieerd was naar de externe schijf, maar niet afspeelt, weer gekopieerd naar de hard disk , maar dat lukt dus niet. Wel het aantal GB's maar geeft geen beeld bij afspelen. Ik heb hert geprobeerd naar een andere externe schijf en dat lukt wel. Dus... SSD schijf is niet goed. Heb hem vernietugd. Allen dank voor alle suggesties.
Groet,
Martin
(maar een betere kwaliteit kopen!)
 
Heb je wel een goede externe schijf van een betrouwbare webwinkel? Je hebt ook van die fake schijven/USB-sticks die zich voordoen als een dikke grote vette opslagdevice, maar uiteindelijk een kleine opslag hebben en door een manipulatie steeds alles overschrijven, of zichzelf over-overschrijven totdat ze onbruikbaar zijn.

Leuk artikeltje op Tweakers:
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan