kan niet mailen met Live mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nootdorp99

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
100
Het lukt mij maar niet om te mailen met Windows Live mail in windows 7.

Krijg telkens de volgende foutmelding:

Wat doe ik fout?

Het bericht kan niet worden verzonden. De verificatie-instellingen voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP] zijn mogelijk niet juist. Je vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar Problemen oplossen in Windows Live Mail en raadpleeg de sectie Ik heb problemen met het verzenden van e-mail. Als je hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt je contact op met je serviceprovider voor e-mail.

Het geweigerde e-mailadres is ******@planet.nl.

Onderwerp ''
Serverfout: 473
Reactie van server: 473 *****@planet.nl relaying prohibited. You should authenticate first
Server: 'smtp.tele2.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee
 
Er wordt weer exemplarisch te weinig informatie gegeven in de startposting! :mad:

Maar speculerend lijkt het erop dat je gebruik maakt van een tele2 mailserver om mail te versturen naar xxxxx@planet.nl
Deze tele2 mailserver komt met de melding terug dat je een gebruikersnaam + wachtwoord moet aangeven vóórdat je wat mag versturen.

Interessante vraag is natuurlijk:
1. Welke instellingen geeft tele2 voor mail ontvangen en versturen als je op hun eigen netwerk bent (Je hebt een abonnement voor thuis bij Tele2 én je mailt vanuit thuis).
2. Is het toegestaan bij Tele2 dat je mail verstuurt via hun mailservers als je niet op hun eigen netwerk bent (je mailt vanuit een plek waar een andere provider wordt gebruikt). En zijn daar dan nog aparte instellingen m.b.t. gebruikersnaam + wachtwoord nodig (=authenticatie bij de mailserver van tele2).

Ik kan niet inschatten of je nu wel of niet vanaf het Tele2 netwerk aan het mailen was, dus overweeg de situatie op basis van (o.a.) wat Tele2 je gemeld heeft en wat ik hierboven heb geschreven.

Succes,

Tijs.
 
Inderdaad, weinig gegevens, met name over de provider.

Het lijkt op Tele2 en bij je account moet je verificatie aanvinken!
 
Excuus voor de karige informatie.....

Desalniettemin is het probleem wel opgelost...inderdaad het vinkje bij verificatie.
In ieder geval erg bedankt voor de reacties!!!

Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan