Kan niet meer branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jahike

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Hoi,

Ik heb deze week ivm een virus:evil: mijn pc in de originele staat teruggebracht. Bijna alles werkt weer als vanouds. Echter de cd-brander doet niet wat ie moet doen. Het lijkt wel alsof het systeem de brander niet meer als brander herkent.

Als brandprogramma gebruik ik Roxio5.1/DirectCD5.10. Ik kan geen CD meer formateren en ik krijg de melding "Exception in Createlnstanc of creator". Voorheen echter nooit problemen gehad met brander en brandprogramma.

De brander leest wel CD's maar branden is er niet meer bij.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Jack

Het lijkt wel of het systeem de brander niet meer herkend - Welk systeem gebruik jij dan.

Hoe heb jij de computer weer in orginele staat terug gebracht.

Ik gebruik Windows 98 SE. Ik heb bij de aanschaf van mijn PC een Quick Restore CD gekregen waarmee ik het systeem in originele staat kan terugbrengen.

als je de cd gaat branden kies je dan de cd brander als recorder of kun je daar niet uit kiezen.

Natuurlijk heb je al gekeken of er geen problemen zijn bij je hardware instellingen.

Een probeersel maar dan moet de kast wel even open.
Computer uit, kast open schroeven, cd brander even los koppelen dus kabels er even af, computer weer opstarten. Geheel laten opstarten en daarna netjes uitzetten. Nu de kabels weer aansluiten en computer weer aanzetten. Nu moet de brander weer herkend worden.

Als het bovenstaande niet lukt dan lezen we het wel.

Suc6.

Ik kan inderdaad niet kiezen. "Vroeger"kon ik aangeven dat ik de CD in Drive-D wilde kopieeren naar Drive-E (de brander) maar nu kan ik helemaal niets kiezen.

Ga naar apparaatbeheer, en verwijder je brander hieruit.
Pc herstarten, en hij wordt opnieuw geïnstalleerd.
(makkelijker dan je kast openschroeven)

Greetz Patrick

Opgelost

Ik heb de computer opnieuw gereset en alles werkt weer als een zonnetje. Bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan