kan niet meer defragmenateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterbeukers

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2003
Berichten
55
ik kan niet meer defragmenteren dan stopt ie en doet hij niets meer. Wat moet ik doen?
ps:schijfcontrole doet het ook niet meer.
 
Probeer het eens in veilige modus, dan draaien er geen progjes mee die het defrag-proces kunnen verstoren.
 
Misschien dat er in "configsys" te veel aanstaat waardoor je PC vastloopt.
Wat is je werkgeheugen? Dit kan ook de oorzaak zijn!
 
Te veel

Nou ik denk toch dat Gezina meer gelij heeft, er zal waarschijnlijk iets te veel aan achtergrond programmas mee draaien waardoor de pc eigenlijk niet kan en of mag defragmenteren.

Wat de pc doet is alle losse stukjes software weer bij mekaar zetten op de pc maar dan mag eigenlijk geen enkel programma gebruik maken van de pc behalve defragmentatie.

Dus toch eerst proberen in veilige modus of zoveel mogelijk achtergrond programmas uitzetten.

grtjs jjw
 
Ik zeg niet dat Gezina geen gelijk heeft maar wilde alleen wat toevoegen aan ervaring die ik heb om je te helpen.

Veilige modus is ook prima en kan een oplossing zijn al denk ik niet dat dat het probleem zal verhelpen.

Dan denk ik meer aan de hint van Gezina.

Grz,.......:thumb:
 
En als het nog steeds niet wil lukken kan je deze tip eens proberen. Bovendien kan spyware ook wel eens vervelend doen, controleren daarop is geen overbodige luxe. AdAware, na de install gelijk updaten middels een klik op het wereldbolletje en dan scannen.
 
Bij het opstarten van je pc meteen op F8 achter elkaar blijven drukken, vervolgens krijg je een menu op je scherm en daar kan je kiezen voor veilige modus. (ziet er wel raar uit, grote iconen en zo)
 
Meestal

net voordat de machine wil gaan opstarten met windows druk je op F8 dan geraak je meestal in een klein menutje waarin je dit kunt kiezen.

Succes.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan