Kan niet meer faxen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Las iets over tele2 in een andere post
Je zou dan, óf internet bellen (zeg tele 2 compleet oid) hebben.
Of je hebt carrier preselect aan staan.
Beide gevallen zou wel s het obstakel kunnen zijn.
Heb je cps(kpn abbo + tele2 belrekening) prebeer het dan eens door 1655 voor het nummer te zetten, dan gaat het weer via kpn

Laatst bewerkt:
Las iets over tele2 in een andere post
Je zou dan, óf internet bellen (zeg tele 2 compleet oid) hebben.
Of je hebt carrier preselect aan staan.
Beide gevallen zou wel s het obstakel kunnen zijn.
Heb je cps(kpn abbo + tele2 belrekening) prebeer het dan eens door 1655 voor het nummer te zetten, dan gaat het weer via kpn

Hi Leo,

Ik herhaal mijn antwoord ook maar hier, dan blijft de zaak netjes bijeen.

Via Tele2 bel ik carrier select en ik heb ADSL Basis van ze.
Tele2 compleet heb ik juist niet genomen omdat dan de telefoonmelder van mijn huisalarm
niet meer zou werken, nu is dat geen probleem maar ik kon dan ook niet meer faxen.

Nu had ik ook altijd nog een inbelverbinding van Tele2 om te kijken of er soms een storing was. Dit kon niet meer zei men bij het aansluiten van het ADSL. maar ik kon wel
faxen.

KPN hielp mij zeer goed, ik probeerde het met 1655 en ik kreeg ook hun
internet inbelnummer, maar dat werkte allemaal niet.

Ik heb net het PCI modem weer in mijn pc gezet en ga weer eens kijken.

Hi Leo,

Met of zonder 1655 kreeg ik de melding "geen kiestoon, telefoonlijn bezet of niet aangesloten".

Daarna heb ik moeizaam ( want ik loop tegen verschillen aan) de stappen van Symantec
volbracht, maar als ik nu fax verschijnt er niets meer.
In de faxconsole staat de fax in uit, status in bewerking.

Had ook geen idee wat een host- of clientcomputer was, dus maar even op internet
gekeken.
Naar ik meen (ben al wat uren bezig) heb ik de stappen toegepast voor een hostcomputer.
Nu weet ik niet wat te doen om ze zoals vermeld staat te herhalen voor de clientcomputer.

Zou je me even op de rails willen zetten?

Hi Leo,

Lijkt me zinvol toch even de afwijkingen te vermelden.

Sectie 2 punt 2 ik vind geen Wfxctl32.exe.
alleen in system32 fxsclnt.exe

Sectie 3 Client and host op zelfde subnet, weet ik veel Lena:)

ik koos optie 2 ENABLE ALL
maar krijg bij showservice geen melding dat Remote Administration is ingeschakeld!

Sectie 4 punt 5 die waarschuwing verscheen eerder en ik koos unblock.

Sectie 5 punt 8 ANONYMOUS LOGON wordt niet gevonden.
Ik koos IEDEREEN.

Sectie 6 punt 6 Winfax attachment staat daar niet, wel Winfx bootstrapper etc.
punt 8 ANONYMOUS LOGON wordt ook hier niet gevonden.

:confused:

je zou iig gewoon moeten kunnen internetten. Ik lees net dat je dat al hebt geprobeerd richting kpn.nee dus.
Deze Windows vervangen door mijn oude zonder SP1 of 2
Dit geeft aan dat het zonder sp2 ook problemen geeft.
Het lijkt me een goed idee om eerst te concentreren op de kiestoon.
- doet een analoge telefoon aangesloten op de lijn die het modem ingaat, het wel?
- zit er iets tussen die lijn en de uitgaande lijn naar de centrale, zo ja wat?alarm, huiscentrale, splitter
wanneer het er tussenuit kan, probeer dat dan en kijk of je kiestoon hebt.
mi eerst toon dan weer verder
ik moet helaas weg nu, hoop dat je hier iets aan hebt voor dit lastige probleem
mvg leo

je zou iig gewoon moeten kunnen internetten. Ik lees net dat je dat al hebt geprobeerd richting kpn.nee dus.
Deze Windows vervangen door mijn oude zonder SP1 of 2
Dit geeft aan dat het zonder sp2 ook problemen geeft.

Dom van mij, niet aangedacht, zo gefixeerd dat de fout bij SP ligt, dat toen
Symantec artikel in beeld kwam, ik hoopte nu komt het goed. Die actie heb ik met een systeemherstel weer
ongedaan gemaakt. Ik moest het modem namelijk weer installeren en het faxcontrole scherm was er weer.

Het lijkt me een goed idee om eerst te concentreren op de kiestoon.
- doet een analoge telefoon aangesloten op de lijn die het modem ingaat, het wel?
- zit er iets tussen die lijn en de uitgaande lijn naar de centrale, zo ja wat?alarm, huiscentrale, splitter
wanneer het er tussenuit kan, probeer dat dan en kijk of je kiestoon hebt.
mi eerst toon dan weer verder

Analoge telefoon rechtstreeks op KPN doos, werkt prima, modem op dezelfde niet.
Op de doos is normaal de volgorde: Lijn naar ADSL splitter - PCI modem - alarmkiezer
werkte altijd goed
.

Via Windows probleem oplosser heb ik nu een kiestoon. Met faxen melding op diverse nummers waaronder die van mijn huisarts (staat altijd aan)
er wordt niet opgenomen"
Probleemoplosser meldt zoek maar elders.

Ergens bij dit onderwerp had ik ook een kiestoon,
kon via adresboek een nummer kiezen, kon spreken maar met veel harde ruis, maar faxen ging niet.

ik moet helaas weg nu, hoop dat je hier iets aan hebt voor dit lastige probleem
mvg leo

Moeten we het maar niet vergeten Leo?

Met vriendelijke groet,

Ernst

Laatst bewerkt:
:)Heb ook spijt van die symantec site, heb je weer een hoop werk door gehad, zonder resultaat.
Het blijft een raar verhaal en ik denk dat de oplossing niet in je pc zit maar daarachter, tijd en wat het oplevert is het denk ik allemaal niet waard, maar het blijft jeuken.
Crash is er ook al mee bezig geweest bij je thuis en dat lijkt me bepaald geen licht gewicht,
we houden t even voor gezien.
Prettige zondag avond
mvg leo

:)Heb ook spijt van die symantec site, heb je weer een hoop werk door gehad, zonder resultaat.
Het blijft een raar verhaal en ik denk dat de oplossing niet in je pc zit maar daarachter, tijd en wat het oplevert is het denk ik allemaal niet waard, maar het blijft jeuken.
Crash is er ook al mee bezig geweest bij je thuis en dat lijkt me bepaald geen licht gewicht,
we houden t even voor gezien.
Prettige zondag avond
mvg leo

Prima, toch zeer bedankt voor de moeite.
Maar weet je, zoals ik schreef, ben ik er zeker van, dat er iets op het Symantec pad
is misgegaan.
Ik heb het advies gevolgd en de Engelse versie gedownload en ga toch daar nog eens
mee aan de slag.

Vriendelijke groet,

Ernst

Prima, toch zeer bedankt voor de moeite.
Maar weet je, zoals ik schreef, ben ik er zeker van, dat er iets op het Symantec pad
is misgegaan.
Ik heb het advies gevolgd en de Engelse versie gedownload en ga toch daar nog eens
mee aan de slag.

Hallo Leo,
Nu dat heb ik gedaan en het was me nu allemaal wat duidelijker (oefening baart kunst:))

Maar bij sectie 3 krijg ik toch de melding "remote administration is enabled" niet.
Overigens begrijp ik dat het Symantec artikel in het bijzonder betrekking heeft
op het programma Winfax Pro 10.0.

Maar hoe dan ook ook dit bleef zonder resultaat.
Ik heb ook nog intensief geprobeerd met het programma Mighty Fax, dat als er iets niet gaat bepaalde dingen wijzigt resp.aangeeft wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Maar Mighty Fax en Windows Faxservises geven beiden aan "er wordt niet opgenomen",
zonder hiervoor een oplossing te geven.:(

Met vriendelijke groeten,

Ernst

Hee Ernst
Ik merk dat je iemand bent, die niet gauw opgeeft.
Dat is te prijzen.
Het blijft mogelijk dat je van af die liin gewoon niet faxen kan, (gezien wat er allemaal gebeurt is)
Dat zou je kunnen testen door
- een pc te lenen, die op een ander adres wel kan faxen en die vervolgens bij jou aan sluiten.
- of je pc bij een ander met een regulier kpn abonnement neerzetten en dan testen of de fax het daar wel doet.
Blijkt zo dat je bij jou zou moeten kunnen faxen, dan proberen we verder aan deze uitdaging te sleutelen.
mvg Leo

Hee Ernst
Ik merk dat je iemand bent, die niet gauw opgeeft.
Dat is te prijzen.
Het blijft mogelijk dat je van af die liin gewoon niet faxen kan, (gezien wat er allemaal gebeurt is)
Dat zou je kunnen testen door
- een pc te lenen, die op een ander adres wel kan faxen en die vervolgens bij jou aan sluiten.
- of je pc bij een ander met een regulier kpn abonnement neerzetten en dan testen of de fax het daar wel doet.
Blijkt zo dat je bij jou zou moeten kunnen faxen, dan proberen we verder aan deze uitdaging te sleutelen.
mvg Leo

Het is een idee, ik zal eens zien of er in die richting iets te doen valt, maar
iedereen zit volgens mij op een digitale lijn of op de kabel.
Bovendien zijn de faxservices vrijwel niet bekend.

Als er aanleiding toe is meld ik me wel weer.

m.v.g.
Ernst

Hallo Leo,

Ik heb het voor elkaar!!!
Via mijn recent overgenomen Compaq, met laatst gekochte SiteCom modem plus mijn oude Windows XP Pro zonder SP.

De eerste maal dat ik dit onlangs probeerde, hield ik het gelijk voor gezien toen ik niet meteen resultaat had.
Dit had ook te maken met het feit, dat ik mijn andere computer niet kon gebruiken.
Monitor, toetsenbord en muis waren immers in gebruik.

Vrijdag heb ik een KVM switch gekocht en dat is echt een pracht.
Na een image te hebben gemaakt van de Compaq heb ik mijn oude Windows geïnstalleerd.
Snuffelend bij KPN kwam ik bij http://www.inbellen.org/ en ik kon het internet op.
Na wat instellen van het modem o.a. snelheid verlagen slaagde een faxpoging eveneens.
Ik heb er inmiddels 3 verstuurd.
Dit alles werkt alleen als enkel het inbelmodem in de contactdoos zit en dit wijkt af van de
situatie een paar maanden geleden.

De volgorde toen was wanddoos - 1 ADSL splitter - 2 inbelmodem -3 telefoonkiezer huisalarm.
Nu 1 inbelmodem - 2 ADSL splitter - 3 telefoonkiezer.

Als ik nu wil faxen moet ik 2 en 3 losnemen.
Ach een mens kan niet alles hebben toch?

Maar mijn andere PC met XPPro SP2 en Bestcom modem kreeg ik op deze manier niet werkend.
Steeds veel storing/ruis
Niet inbellen, niet faxen, oude telefoon er aan werkte onberispelijk.

Mijn Compaq houdt ik nu om te faxen en gezien de schamele Windows heb ik de kabel van de ethernetkaart losgenomen. Ook de inbeloptie zal ik niet gebruiken want ik heb er geen ZoneAlarm en geen AVG opgezet,

Waarom werkte het op de oude manier niet?
Telefoon signaal afgezwakt? Toch de vermoedde invloed van SP2?

Afrondend zeg ik maar, vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

Nogmaals bedankt voor al jouw meedenken en ik wens je een prettige zondag.

Met vriendelijke groet,

Ernst

Hee Ernst,
Mooi dat je weer kunt faxen!
Ze kunnen niet zeggen dat je snel opgeeft:)
Ook prettig weekend verder.
mvg leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan