Kan niet meer in router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thommie220

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Hallo, ik kan sinds gisteren niet meer in mijn router komen, ik heb al gekeken wat mijn ip is op www.watismijnip.nl maar als ik mijn ip dan intyp, staat er na een tijdje laden dat hij niet kan verbinden.
Ik heb sitecom WL-183, kan iemand mij helpen???

En je hebt nog verbinding met het net? De router functioneert nog, buiten het feit dat je hem niet meer kan benaderen?

Doe dan eens hetvolgende: start => uitvoeren => cmd => ipconfig/all.
Bij defaultgateway zou je router moeten staan met zijn ip.

Dit ip kan je dan in je browser invoeren en, als je router dit ondersteund, benaderen via de webinterface.

Werkt dit??

Groetjes!!!

ja.... maar zo werkt het ook niet. Het IP dat je op die manier krijgt, is het IP dat je via je provider toebedeeld krijgt. Het IP van je router is iets heel anders. Dat is bovendien lokaal. Het IP van je router staat in de handleiding: 192.168.0.1
Daarmee krijg je toegang tot de instellingen van de router. Als het niet lukt, trek dan de stekker eruit en wacht even. Stekker er weer in, router wordt gereset. Dan kan je alsnog met 192.168.0.1 in de setup komen

ja.... maar zo werkt het ook niet. Het IP dat je op die manier krijgt, is het IP dat je via je provider toebedeeld krijgt. Het IP van je router is iets heel anders. Dat is bovendien lokaal. Het IP van je router staat in de handleiding: 192.168.0.1
Daarmee krijg je toegang tot de instellingen van de router. Als het niet lukt, trek dan de stekker eruit en wacht even. Stekker er weer in, router wordt gereset. Dan kan je alsnog met 192.168.0.1 in de setup komen

ja .... maar zo werkt het ook niet.
Als je je router écht wilt resetten moet de stroom er gewoon op blijven en druk je het resetknopje aan de achterkant in met een puntig voorwerp gedurende zo'n vijf tot tien seconden.

Laatst bewerkt:

Wat n00bje zegt, werkt wel degelijk!

Tja ... jullie zullen het wel beter weten dan zoals in de handleiding van Sitecom voor dit apparaat beschreven wordt ..... :thumb:

Ik heb het niet over de manier van resetten, maar over de manier van n00bje om het huidige IP nummer van je router te weten te komen....
Dat klopt dus gewoon!

ja .... maar zo werkt het ook niet.
Als je je router écht wilt resetten moet de stroom er gewoon op blijven en druk je het resetknopje aan de achterkant in met een puntig voorwerp gedurende zo'n vijf seconden.

Daarnaast staat er in diezelfde handleiding ook (naast hoe je IP adres te achterhalen) dat om te resetten het betreffende knopje tenminste 10 seconden ingedrukt moet worden, en niet ongeveer 5....

Hallo, ik kan sinds gisteren niet meer in mijn router komen, ik heb al gekeken wat mijn ip is op www.watismijnip.nl maar als ik mijn ip dan intyp, staat er na een tijdje laden dat hij niet kan verbinden.
Ik heb sitecom WL-183, kan iemand mij helpen???

@Thommie:

Het IP-adres om in je router te komen is 192.168.0.1

Geweldig :p

Hier zat ik precies op te wachten 'JONGENS'
Julie spitsvondigheid in verbijsterend ..... !

@Thommie:

Het IP-adres om in je router te komen is 192.168.0.1

Knap om dat op afstand te zien. Dat IP adres is de standaard van Sitecom maar hoeft niet meer te gelden. En dan is er weer de truuk van n00bje om te zien wat er echt in staat.

Of de resettruuk van Veelen + de 5 seconden van mrmusic om terug gaan naar dit IPadres

Stekker eruit om te resetten werkt gelukkig niet

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan