Kan niet meer inloggen met m'n password in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bornetto

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Heel bizar,

Dagelijks log ik in op de computer.
Inloggen met m'n Windows 10 account.
En nu geeft 'ie aan dat het wachtwoord fout is, en ik heb geen hestel USB (of zoiets).

Op m'n andere apparaat (notebook) kan ik gewoon inloggen.
En ja, de capslock staat uit en heb geen wachtwoord gewijzigd.

Wel is er een update geweest vanmiddag waardoor de computer weer is ge-herstart, maar ik heb geen idee welke updates dat waren.

Ik roep het niet snel, maar nu wel: HELLUP!!!

Gr, Rob

Mhh listig en vervelend. Kun je dit

Voer op het login-scherm je wachtwoord in en druk dan op het 'oogje' aan de rechterkant van het invulvak. Nu kun je lezen wat Windows van jouw wachtwoord gemaakt heeft. Klopt dat precies met wat je wilde opgeven?

Hallo Manamana,

Wanneer ik dat doe verschijnt het juiste wachtwoord.
Als ik dan wil inloggen blijkt dat ww onjuist te zijn.

En wat gebeurd er als je je wachtwoord van je windows 10 account veranderd op een van de andere pc's en dan daarmee inlogt?

Hallo Bierent,

Dat zal geen verschil maken denk ik.
Met het wachtwoord log ik in op m'n computer. Dus het is lokaal.
Om in te loggen heb ik het wachtwoord van m'n W10 account gebruikt.

Hallo. Vaak zijn er vergissingen door CapsLock, NumLock en voor de belgen :D met QWERTY/AZERTY toetsenbordindelingen.

Soms ga ik rigoureus te werk als iets iets lukt. Ik heb geen enkel document op m'n apparaten staan (OneDrive en dat soort heerlijke oplossingen).
Ook de computer was niet een van de nieuwste, dus het account via een andere laptop losgekoppeld en de economie maar weer een impuls gegeven.
Oftewel... een nieuwe PC gekocht.

Bedankt voor het meedenken, fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2017 toegewenst!

Gr, Rob

Nou Rob dat is inderdaad rigoureus :shocked:. En ook mooie dagen en een goeie roetsch. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan