Kan niet meer op ineternet komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karlijn

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hallo,

Mijn broer kan niet meer op internet komen. Bij gebr.naam+wachtwoord gaat hij normaal doorheen. En dan krijgt hij als melding kan pagina niet gevonden krijgen. Hij heeft windows 98.

Wie weet raad?

Groetjes,

Karlijn

Laat hem zodra hij op Internet zit, klikken op Extra/Internet-opties/tabblad Verbindingen. Klik hier de knop Instellingen aan van de externe toegangsverbinding (in dit geval Zonnet) en kijk of er een proxyserver aangevinkt staat of wellicht het automatisch configuratiescript. In principe hoeft er NIETS aangevinkt te staan.

Groeten,

is zonnet kabel, adsl, of telefoonmodem?

klik anders een, nadat je op Extra/ internetopties/ verbindingen eens op instellingen.
Dan krijg je een wizard die je gewoon opnieuw al je instellingen weer laat invullen

Heeft hij toevallig niet iets verwijderd waardoor hij z'n winsock om zeep heeft geholpen?

Probeer dit eens.
(Heb ik van een mede-denker van Helpmij....)

Klik op start - uitvoeren, typ hier WINIPCFG en klik op Ok. Klik hier op alles vrijgeven en vervolgens op alles vernieuwen.
Voor WindowsNT/2000/XP ga naar start - uitvoeren, typ hier CMD en klik op Ok. In het zwarte DOSscherm typen IPCONFIG /RELEASE gevolgt door enter. En vervolgens typen IPCONFIG /RENEW gevolgt door enter.

Succes.

Tijdens het openen van Outlook Express krijg ik als melding: Kan Outlook Express niet starten, omdat MSOE.DLL niet kan worden geladen.

Wat betekent dit?

Groetjes,

Karlijn

Heb je een rechtstreekse verbinding? Of zit er een router ofzo tussen?

Heb je er een firewall opstaan? Virusscanner? Kazaa? Zoja, ff uitschakelen of zelfs deinstaleren en kijken wat ie dan doet. :)

Heeft een flinke virus in zijn computer ontdekt. Hij gaat de computer formateren.

Hartelijk bedankt voor de moeite.

Groetjes,

Karlijn

Formateren kan altijd nog, maar het verdient aanbeveling om toch eerst te proberen dat virus weg te halen - je schijf zou wel eens besmet kunnen blijven! Als je broer niet precies weet hoe dat gaat...vragen staat hier altijd vrij.
smile.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan