Kan niet meer opstarten vanaf harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesselbraaksma

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Hallo,

Nadat ik mijn harde schijf met nieuwe windows 8.1 installatie aan een andere computer heb gehangen om hem te klonen naar een SSD
(wat niet gelukt is, hij werd niet gelezen door mijn andere computer en in hardeschijfbeheer moest ik aangeven of ik een GPT of MBR partietitestijl wou hebben)
Toen hardeschijf teruggebouwd en nu kan ik helemaal niet meer opstarten vanaf mijn harde schijf.
Wie kan mij helpen?

Groet,

Wessel

Hoe heb je hem in de bios staan? en kijk eens wat er gebeurt als je bij het opstarten herhaaldelijk f8 indrukt en het boot-scherm ervoor krijgt.

Als hij aangaat springt hij gelijk in de bios omdat hij nergens vanaf kan opstarten.
De hardeschijf is wel aangesloten maar je kan hem niet kiezen als opstart-mogelijkheid.
Ik denk dat ik door op GPT partitiestijl te kiezen iets gemold heb.
Gaat om een gloednieuwe laptop :(

Kun je in de bios ook aanpassen hoe de sata hem leest? Als dat niet werkt ben ik bang dat je hem op een andere pc moet aansluiten en hem compleet moet formatteren, zo uit mijn hoofd weet ik dat de gpt niet echt bedoelt is voor het normale hdd-os werk.

Ik zal proberen of ik aan een windows 8 cd kan komen en zo het mbr kan herstellen.
Ik kan niks kiezen in de bios.

Gaat de schijf wel aan? Als ik het goed begrijp herkent de BIOS hem niet? Kabels al eens goed nagekeken?

Gertjan

Trouwens, ik had laatst ongeveer hetzelfde met een harde schijf. Ik heb de connectors afgeveegd met een stofvrije doek en toen deed ie t weer prima! Al geprobeerd?

Gertjan

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja de schijf wordt wel herkend in de bios maar ik kan er niet vanaf opstarten.
Ik denk dat de MBR kapot is na het kiezen van een partitiestijl, ik ben nu windows 8 aan het downloaden omdat er geen windows cd bij deze laptop zat.
Ik hoop dat ik de boel daarmee kan repareren.

Oke. Ik wacht wel even af, dan hoor ik hopelijk wel hoe het is gegaan met die gedownloade windows 8(?) :)

Gertjan

Ik heb windows 8 gedownload en heb in de repairmodus de volgende commando's uitgevoerd:

bootrec /RebuildBcd
bootrec /fixMbr
bootrec /fixboot

Bij de RebuildBcd gaf hij aan dat hij geen Windows installatie kon vinden op de schijf.
Iemand nog andere tips of zit er niks anders op dan Windows opnieuw installeren (terugsturen)

Misschien kan je dan toch het beste Windows 8 opnieuw installeren. Geen zorgen, alle bestanden (documenten, afbeeldingen, video's etcetera) worden bewaard.
(Hiervoor wordt op je schijf een map met de naam 'windows.old' gemaakt, waarin alles wat op C: stond te vinden is.

Gertjan

Goedemorgen gast0505 ,

Welkom op Helpmij.nl

Heb twee berichten samengevoegd je kan beter als er nog geen reactie is even beter voor bericht aanpassen kiezen .Succes met je vraag :thumb:

Oke. Hopelijk houd je al je bestanden nog wel.. :confused:

Vergeet niet het forum te sluiten door de status op opgelost te zetten :)

Gertjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan