Kan niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vekomadude

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 apr 2005
Mijn pc werkte nog prima sloot hem normaal zonder enig probleem af, 15 minuten later zet ik hem aan en krijg een melding dat hij windows xp niet op kon starten want het volgende bestand was beschadigd of verdwenen: WINDOWS/SYSTEM32/CONFIG/SYSTEM

Er onder de melding dat ik kon proberen de windows xp cdrom erin te doen en te zoeken naar het bestand maar ik heb alleen een recovery floppy diskette en die ziet ie niet.

Wie weet wat ik nu moet doen?? Ben nogal een leek dus aub niet teveel moeilijke termen als het kan.

Alvast bedankt
kevin

Kun je onder veilige modus nog starten, en als alles eenmaal loopt, normaal GEHEEL afsluiten en dan "koud" herstarten?
Zo niet, lees dan verder.

Er is een herstel optie mogelijk.
Waarschijnlijk moet je dan daarna wel al je software opnieuw installeren.
Maar je documenten en mails enzo blijven behouden omdat je niets formatteerd.

Het is aan te raden om na de actie uit de bijlage je documenten en mails te backupppen.
Daarna verse installatie windows.

Lees de bijlage en probeer alleen het bestand "SYSTEEM" te vervangen zoals daar beschreven.
Printe de bijlage uit en volg deze op. (dus alleen sectie systeem).

Laatst bewerkt:
Ik kan niet opstarten in veilige modus

En de andere optie kan ik ook niet uitvoeren want heb geen windoxs xp cd-rom. Heb zo'n pc waar dat al op geinstalleerd was en heb dus alleen een zielige recovery floppy maar dat doet helemaal niks.

Is er misschien nog een oplossing?

toch bedankt voor je hulp

Wat is het voor een pc?
Staat je windows op een verborgen partitie?
Heb je er maar 1 floppy bij of ook 4 master cd's?

Het is een sky Computer europe.

Wat is een verborgen partitie( sorry weet niet veel van computers)?

1 floppy, dat is een Windows Restore Disk windows XP series version 3.0

Aller eerst in de Bios instellen dat er van de diskette moet worden opgetart ( A ).( Tijdens het opstarten op Delete drukken en daar op de tweede regel klikken en daar kan je het instellen)
Diskette er in en opstarten dan krijg je vanzelf de vraag wat je wilt ( windows opnieuw installeren ), zo gaat dat bij mij tenminste.
Vrgr. B.Kat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan