Kan niet meer printen over het netwerk na SP3?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ingegeven:

telnet 192.168.2.2 9100 (enter)

er kwam tekst uit de printer

Dan lijkt het inderdaad iets met de driver óf Windows zelf te zijn. Verander het stuurprogramma eens in Algemeen/Alleen tekst (Generic, Text Only) en kijk eens of je dan wel kunt printen. Eventueel kun je gewoon een nieuwe printer toevoegen, op dezelfde poort, maar dan met bovenstaand stuurprogramma.

Ik heb een printer op generic/text only gezet.
Nu komt de boodschap dat de printwachtrij vol is.

Ik heb de HP4250n printer verwijderd en wilde deze weer installeren via windows.
"normaal" gesproken kies ik ervoor om windows zelf de printer te laten zoeken.
Als ik dat nu doe, toont windows geen enekele printer in het netwerk.

Bij "gedeelde printers" krijg ik "Microsoft windows netwerk" te zien, maar geen printers.

Als je zoekt naar printers moeten deze wel ergens op een PC gedefinieerd zijn; Windows zoekt niet naar tcp/ip apparaten op het netwerk. Waarschijnlijk haalde jouw PC de info van één van de laptops en kon zodoende 'automatisch' de printer vinden.

Het is raar dat je wél rechtstreeks naar de poort kan printen, dus problemen als firewall etc kunnen het niet zijn. Ik zie zo 1-2-3 geen opties meer (wellicht je spooler eens opnieuw opstarten - net stop spooler en net start spooler), maar ik neem aan dat je je PC tussendoor ook wel eens opnieuw opgestart hebt.
Mogelijk dat iemand anders nog een tip heeft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan