kan niet meer starten na formateren ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb juist mijn pc geformateerd.
Wanneer ik hem nu weer opstart met mijn opstartdiskette zoekt hij het bootrecord, hij vindt
dit(er veschijnt ok) maar voor de rest gebeurt er niets meer.

Hoe geraak ik hier uit ??
 
Geplaatst door karine
Ik heb juist mijn pc geformateerd.
Wanneer ik hem nu weer opstart met mijn opstartdiskette zoekt hij het bootrecord, hij vindt
dit(er veschijnt ok) maar voor de rest gebeurt er niets meer.

Hoe geraak ik hier uit ??

PC opstarten met de (originele) Win98-cd. Deze optie moet wel in het BIOS aanstaan.
 
Bestaat er geen manier om rechstreeks in dos te geraken ?

Op deze manier lukt het ook niet.ER gebeurt gewoon niets.
 
Als je net hebt geformatteerd, zal het niet werken. Is de partitie wel actief? Probeer eens de optie sys a: c: met je bootdiskette erin, en als dat niet werkt de optie format c: /s. Als dat niet werkt kan je de optie fdisk /mbr proberen.
 
Dat is het probleem juist. Ik geraak niet in dos , dus kan ik niets ingeven.
 
Dus als je opstart met een diskette krijg je niet eens A:\ te zien? De PC start wel op van de flop?

Groetjes,
Bennie
 
In de bios de boot-volgorde veranderen, zodat als eerste opgestart wordt vanaf de CD-rom en dan booten van de orginele Win98 CD. Dan kom je in de DOS-prompt. Na het formatteren van je HD staat daat niets meer op en kan je daar ook niet meer van opstarten. Zal je toch eerst weer een besturingssysteem moeten installeren, maar als je de bovenstaande methode aanhoudt, krijg je ook een optie voor de setup van Win98 te starten.
Succes ermee.
 
Probleem is opgelost.Ik had per ongeluk in mijn bios iets verkeerds gezet ergens.

Er stond bij een optie : automatic, en daar had ik users aangeklikt.

Nu start hij weer normaal op.

Bedankt allemaal voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan