Kan niet meer uit-mailen, wie helpt?

• Onderwerp starter Onderwerp starter 7of9
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

7of9

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2004
Goedemorgen allemaal,

sinds een aantal dagen kan ik spontaan niet meer uitmailen vanuit Outlook.
De mail blijft in het postvak 'uit' staan en er staat dan 'bezig met verzenden van bericht 5 van 5 - terwijl er maar 1 bericht in staat.

Ook krijg ik dan een foutmelding van Outlook (zie bijgevoegd plaatje) "er kan geen verbinding gemaakt worden met de server voor uitgaande mail (SMTP)".

Ook vanuit Windows Live Mail (voor de gelegenheid even gedownload) kan ik niet uitmailen, mijn Ziggo webmail doet het echter wél (net als hotmail); dus webbased kan ik wel mailen.

Heeft iemand een tip?
Alvast bedankt!

Bijlagen

• Foutmelding Outlook.JPG
    Foutmelding Outlook.JPG
    45,1 KB · Weergaven: 84
De provider zal waarschijnlijk de naam van de SMTP server veranderd hebben, of de poort of zo. Dat wil dan zeggen dat je de instellingen in outlook moet veranderen.
Bij een engelse versie van Outlook is dat onder: Tools - Account Settings en dan "change" het outlook profiel dat je gemaakt hebt.
Hier moet je de juiste configuratie in dit scherm (zie attachment) invoegen. Die info moet je krijgen van je provider.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    39,8 KB · Weergaven: 80
Het gaat in de geval om Ziggo, en de smtp-server staat goed ingesteld (mail.home.nl).
Dat is zoals die altijd al heeft 'moeten' staan namelijk...

Nee hoor, aan mijn hele thuis-situatie is níets veranderd.
Ik internet, mail en bel via ziggo, maar opeens kan ik niet meer uitmailen.
Volgens Ziggo is er niets aan de hand omdat mijn webmail het dus wél doet :confused:

Verwijder de bestaande account eens.
Na opnieuw opstarten van outlook het aacount opnieuw invoeren, dit wil soms nog wel eens helpen. Vergeet dan niet de juiste instellingen voor de in en uitgaande mailserver.

Dat helpt dus niet, ik heb in mijn Outlook 5 accounts staan (waaronder 4x een account van Ziggo), en met geen van die accounts kan ik uitmailen, ook niet bij verwijderen en opnieuw aanmaken (waarbij je de optie krijgt: test account-instellingen).

Ook met windows live-mail werkt het niet, alleen met webbased mail wel...

Dat helpt dus niet, ik heb in mijn Outlook 5 accounts staan (waaronder 4x een account van Ziggo), en met geen van die accounts kan ik uitmailen, ook niet bij verwijderen en opnieuw aanmaken (waarbij je de optie krijgt: test account-instellingen).

Ook met windows live-mail werkt het niet, alleen met webbased mail wel...

Hoi,

Staat je wachtwoord goed ingesteld? Ik bedoel heb jij in outlook het hetzelfde wachtwoord staan als dat van de webmail?? Ik zit namelijk ook bij ziggo en heb dit probleem ook als eens bij de hand gehad. Het wachtwoord stond toen bij mij verkeerd ingesteld en toen deed mijn outlook het ook niet!!! Het is maar een tip:)

En hou er rekening mee dat ziggo met een grote ombouw operatie bezig is. Alles wat nu nog een casema account heeft, wordt over een tijdje allemaal ziggo accounts. Dit moet je dan ook gaan veranderen in je bestaande account anders doet hij het ook niet:)

Groet,
Reindert

Hoi Reindert,

mijn wachtwoord staat goed ingesteld (in outlook zowiezo, en in webmail vul ik dezelfde in). Ik ben een voormalige @home-klant, maar volgens Ziggo moet ik nog steeds in de mail bij de POP- en SMTP-server "mail.home.nl" invullen...

Ik wordt er onderhand aardig :evil: van...

Danny

Hoi Reindert,

mijn wachtwoord staat goed ingesteld (in outlook zowiezo, en in webmail vul ik dezelfde in). Ik ben een voormalige @home-klant, maar volgens Ziggo moet ik nog steeds in de mail bij de POP- en SMTP-server "mail.home.nl" invullen...

Ik wordt er onderhand aardig :evil: van...

Danny

Hoi,

Ik heb zelf nog even bij de accounts gekeken, maar ik denk dat ik verder moet passen bij jou probleem:( Ik weet wel dat als er maar een dingetje verkeerd staat, dat dan de hele boel geblokkerd wordt.

Zou ik dan echt langs moeten gaan bij Ziggo?
Of is hier iets meer aan de hand bij mij thuis/pc/router/modem... :confused:

Zou ik dan echt langs moeten gaan bij Ziggo?
Of is hier iets meer aan de hand bij mij thuis/pc/router/modem... :confused:

Hoi,

Ik zit ook bij de ziggo club. En er is wel eens iets met het internet. Hetgeen ik dan doe, is de totale verbinding wegnemen en na 30 sec weer aan te sluiten. met deze actie reset het geheel zichzelf weer waardoor er weer betere verbinding is met het internet:cool: Je zou het ook eens kunnen proberen? Mischien is na het resetten van het internet bij jou de outlook weer inorde?

groet,
Reindert

Ook alles resetten (pc uit, modem en router uit) en dan 10 minuten wachten en weer aan helpt helaas niet...

Ook alles resetten (pc uit, modem en router uit) en dan 10 minuten wachten en weer aan helpt helaas niet...

Laatste optie, je hele outlook van je schijf wissen en opnieuw installeren? Dit wil ook wel eens helpen bij hardnekkige problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan