Kan niet met 3 laptops op draadloos netwerk Linksys WRT54G

Status
Niet open voor verdere reacties.

znight

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2010
Mensen,

Wij hebben thuis een Linksys WRT54G staan.

Verder hebben wij 2 computers met draad en 3 laptops die draadloos verbinding maken.

Het probleem is als volgt.

Als we met 2 laptops op het netwerk zitten, is er niets aan de hand.
Als we met 3 laptops op het netwerk willen, dan kan de 3e er niet opkomen. Deze kan onmogelijk verbinding krijgen.

Verder duurt het sowieso altijd 5min. voordat iemand uberhaupt internet heeft.

Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden??

groetjes
Daan

Gebruik je op je eigen netwerk vaste of dynamische IP adressen ?

Groeten Marcel

Gebruik je op je eigen netwerk vaste of dynamische IP adressen ?

Groeten Marcel

er worden dynamische IP adressen verstrekt.

Het komt nog wel eens voor dat er een conflict ontstaan wanneer de 3e laptop verbinding wil maken. Dan heeft hij wel internet maar de 2e laptop niet meer

Ok, de router verstrekt dus IP adressen maar staan de pc's/laptops ook zo ingesteld dat ze een IP adres ontvangen van de router?
Misschien staat er een vast ipadres ingesteld?
(hoewel je dan een ipadresconflictmelding zou moeten krijgen)

Heb je al geprobeerd om alle pc's/laptops een vast ip adres te geven om te kijken of ze dan wel allemaal kunnen internetten.

Groeten Marcel

Ok, de router verstrekt dus IP adressen maar staan de pc's/laptops ook zo ingesteld dat ze een IP adres ontvangen van de router?
Misschien staat er een vast ipadres ingesteld?
(hoewel je dan een ipadresconflictmelding zou moeten krijgen)

Heb je al geprobeerd om alle pc's/laptops een vast ip adres te geven om te kijken of ze dan wel allemaal kunnen internetten.

Groeten Marcel

Ze kunnen allemaal een IP adres ontvangen. Het is ook elke x een andere computer die er dan niet opkomt.

Ik heb nu de normale pc's en 1 laptop voorzien van een vast IP adres. Met de andere 2 doe ik dit liever niet, omdat deze laptops ook op andere netwerken wordt gebruikt, waardoor het daar dan niet zou werken.

Of is er een mogelijkheid om bij ons thuis netwerk een vast ip in te stellen en dan bij een ander netwerk niet?

Heb je in de router op het blad Setup>>Basic Setup misschien het Maximum number of DHCP users op 4 ofzo staan ?

Groeten Marcel

Heb je in de router op het blad Setup>>Basic Setup misschien het Maximum number of DHCP users op 4 ofzo staan ?

Groeten Marcel

nope.... stond op 50.. heb het nog even naar 100 gezet...

ik heb nou 3 van de 6 pc's een static ip adres gegeven.... ik ga even afwachten of dit nog voor problemen gaat zorgen, anders zal ik me zeker weer melden;)

P.S. je zou zeggen dat de router 192.168.10.100 dan 192.168.10.101, 192.168.10.102 etc zou geven... maar hier doet hij net wat hij zelf wil.... PS3 zit op 111, laptop 106 etc??

weet iemand wrom dat zo is?? of is de router niet meer helemaal zoals het moet?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan