kan niet online met netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanri78

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2001
Hallo heb een nieuwe netwerkkaart gehaald een
ADMtek AN983 maar kom er niet mee online heb nog een andere een realtek RTL8139 en die werkt meteen vraag is waarom die andere het niet wil doen ze zijn allebei 10/100 het enige verschil is dat de nieuwe 2 lampjes heeft en wat uitgebreider is dan de oude, maar heb al vanalles geprobeerd de lampjes knipperen ook maar verbinding krijg ik niet ermee ??? :(

je informatie is een beetje magertjes...........

wat heb je gedaan:

realtek eruit gehaald en die nieuwe erin gedaan?
die andere in een slot ernaast geplaatst ?
kabel (wel) overgezet naar de nieuwe ?
is je netwerk(brug) en LAN ingeschakeld en werkend ?

Nou had eerst de realtek eruit gehaald en toen de nieuwe erin gedaan dat instaleerde allemaal vanzelf maar hij zegt dat 1 van de netwerkkabels niet is aangesloten en de kabel van chello zit er gewoon in ik heb ook maar 1 pc staan, nu heb ik ze er allebei even in en de ADMtek 983 gebaseerde ethernetadapter geeft geen verbinding en als ik de kabel er in stop dus ook niet, verder staat er nog iets bij 1394-netwerkkaart dat zal er wel bij horen die doet het wel ook.

Ik hoef er alleen maar mee online eigenlijk of heb ik de verkeerde kaart daarvoor?

Dit probleem kan zeer complex zijn, ik heb bij het veranderen van de netwerkkaart een netwerkbrug moeten installeren alvorens het spul werkte.

Tenzij er iemand anders DE oplossing weet,

gewoon de (werkende) realtek blijven gebruiken.

Mocht iemand het weten het is een GN-D30TX type kan meer dan mijn oude alleen niet op internet dus nog, wilde die oude aan iemand anders geven maar denk dat ik nog maar even wacht dan:confused:

Het kan zijn dat je met het "Mac-adres" van je netwerkkaart zit.
Als je met een andere netwerkkaart het internet op wilt, heb je ook een ander "Mac-adres".

Ik moest daarvoor ook Chello opbellen.
Dat was met een redelijk oude modem.
Ik dacht dat het "Mac-adres" nu via de modem gaat.

sitecom PCI Fast 10/100 ethernet adapter LN-020 zie ik op de netwerkkaart zelf staan, volgens mij heb ik iets anders dan op de doos staat ? dan moet ik dus waarschijnlijk allerlij dingen in gaan vullen bij netwerk

najah anders verdwijnt hij in de lade:D bedankt in ieder geval

ben ff simpel je gebruikt het voor cabel lees ik
heb je de software voor je cabel opnieuw geinstalleerd?

Nee, alles zit in dat kastje verder van chello met de meeste kaarten is het kabel er in stoppen en ben direct online meteen, hoef er eigenlijk nooit wat aan te veranderen deze nieuwe kaart was wel 25 euro ongeveer terwijl de normale realtek rond de 10 zitten de lampjes doen het wel in ieder geval nu moet hij nog de kabel zien alleen

ik heb geen chello maar @home
in daar moet je het een en ander instellen anders werkt ie ook niet
zou eerst die instellingen na lopen
en of de juiste onderdelen zijn geinstalleerd
die chello nodig heeft
bij mij gaat het simpel je duwd de @home cd erin en
volg het scherm
ik weet niet of dat bij jou ook kan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan