kan niet opnemen via mijn geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnny51

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2013
Ik heb een onboard geluidskaart met microsoft high defenition audio apparaat instellingen.
Nu heb ik music editor free geinstalleerd om iets op te nemen, maar krijg iedere keer de melding: err opening Audio Device for input, bad device ID.
Ik heb Vista business met Sp 2. Ik kan wel alle muziek afspelen zonder probleem.
Kan iemand mij helpen ik heb het idee dat het iets simpels is.

alvast bedankt :love:

blijkbaar zegt die melding dat je geen mic hebt:D
of chipset driver installeren
of sound drivers instaleren

Laatst bewerkt:
wellicht idd stereomix
rechtsklik luidspreker icoon-opnameaparaten-klik rechts in het veld en zet vinkje bij uitgeschakelde apparaten weergeven
dan zou steriomix tezien moeten zijn, dan aanvinken als standaard apparaat aanvinken

Iedereen bedankt voor alle informatie, helaas dit alles al geprobeert. Ik heb inderdaad geen Mic aangesloten heb ik niet nodig. De geluids kaart is een on board dus in het moetderboard geintegreerd. Al ik bij opnname app. kijk zie ik ook alleen maar de Mic. en zegt hij niet aangesloten. Ik kan mij herinneren dat ik een veel uitgebreidere mixer zag als ik op het luidspreker icoon klikte, nu zie ik alleen maar Apparaat (luidsprekers) en Toepassingen (windows) dit zijn de enige 2 waar ik het volume mee kan aanpassen. Ik heb toen ook een update van de geluidskaart driver uitgevoerd maar de laatste driver was al geinstalleerd. Heeft iemand nog een idee???

ik heb ff een oude vista pc aangetrapt met onboardaudio
het werkt bij mij wel
Als ik bij opname apparaten in het veld rechtsklik ( onderde microfoon) krijg ik stereomix te zien, daarna aanklikken als standaard

Hey Djangoleone, ik zie daar niets? bij opname apparaten zie ik alleen maar de Mic. inderdaad als ik daar R klik zie ik als standaard , maar ik heb geen mic. verder zie ik daar niets. Misschien vreemd maar ik zie ook niet meer de tekst stereomix maar alleen volumemixer? vanuit XP ken ik het wel. heb ook alles gecontroleerd in apparaat beheer of er ergens iets fout staat ??? Ik heb ondertussen op een andere LT gekeken met vista, wat ik daar te zien krijg is identiek. echter de mic is daar wel aangesloten en opname werkt, echter gewoon geluid direct vanuit Utube werkt niet. Moeten we binnen Vista nog iets extra instellen ???

welk moederbord heb je ?

Bij sommige apparaten heet stereomix ook wel : what you hear

Hallo Allemaal, probleem is opgelost, toen ik naar het type moederboard aan het zoeken was zag ik dat de originele audio driver niet geinstalleerd was? Ik denk dat het ontstaan is toen ik Vista opnieuw geinstalleerd heb enkele maanden terug, hi installeerd dan een eenvoudige MS driver om af te spelen. De originele geinstallerd alles nu OK. iedereen bedankt en ik sluit nu deze vraag.:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan