kan niet opslaan op diskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark1978

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2004
Voor een huisgenoot heb ik de harde schijf van een oude Pentium 1, 200 MHz geformatteerd en Windows 95 geinstalleerd. De computer werk goed alleen kan er geen informatie op een diskette worden opgeslagen. De computer geeft aan dat de diskette beveiligd is tegen schrijven terwijl dit niet zo is (het tweede gaatje is dicht). Ik heb al verschillende diskettes geprobeerd en bij alle diskettes krijg ik hetzelfde bericht. Of ik nu in de verkenner zit, Word, Excel, Dos, maakt niet uit. Lezen vanaf een diskette kan trouwens wel.
Wie kan mij hiermee helpen? Alvast bedankt.

Heb je al geprobeerd eens een nieuwe drive te plaatsen, de drives worden wel eens smerig door stof en rook en daardoor raken ze wel eens van slag.
Mishien is dan het probleem wel simpel opgelost.

Geplaatst door jjw
Heb je al geprobeerd eens een nieuwe drive te plaatsen, de drives worden wel eens smerig door stof en rook en daardoor raken ze wel eens van slag.
Mishien is dan het probleem wel simpel opgelost.

Bedankt voor jou reactie.
De originele drive zit er nog in, die deed het altijd goed totdat ik de harde schrijf heb geformatteerd. Kan het probleem niet te maken hebben met instellingen in de bios, windows 95 of iets anders?

Er zijn uiteraard meerdere opties maar het makkelijkst is te kijken of het aan de drive zelf ligt, altijd bij de bron beginnen, dat is echt het makkelijkst zoeken.

Geplaatst door jjw
Er zijn uiteraard meerdere opties maar het makkelijkst is te kijken of het aan de drive zelf ligt, altijd bij de bron beginnen, dat is echt het makkelijkst zoeken.

Ik heb een ander diskettestation in de computer gezet. Helaas is het probleem nog hetzelfde.

Kabel goed aangedrukt op moeder bord? Andere Kabel?
Goed aangesloten ,rode strip aan de kant van voeding?

Voordat ik de harde schijf formatteerde deed alles het perfect. Nu kan ik wel lezen maar niet schrijven naar een diskette. Alles is goed aangesloten. Ik denk daarom zelf dat er iets mis is met de software, instellingen of zoiets. Ik weet alleen niet waar ik moet zoeken. In Windows, bios, config.sys, of andere instellingen.

Het wel of niet scrhijven heeft in zoverre niets met software te maken, het is een simpelle hardware instelling doormiddel van een palletje wat wel of niet in mag vallen.
Als je hetpalletje om 1 of ander reden niet meer werkt, dan heb je al problemen.

Je kunt kijken of je dit met alle floppy's hebt maar ik denk het zelf van wel.

Kan iemand me aub kunnen helpen met dit probleem want het is nog steeds niet opgelost. Zou het alleen maar iets te maken hebben met de hardware?

Je hebt nog geen nieuwe drive geprobeerd denk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan