kan niet opstarten kan wel in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkfujita

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
hallo mensen

Gister had ik een spel geinstalleerd... en toen ik even naar mijn msn wou gaaan,,
ondertussen dat ik dus was aan het spelen,
Drukte ik op alt-tab.. en toen kreeg ik een blauw scherm dat hij was gecrashed
Toen ik hem opnieuw wou opstarten,,, zag ik wel van druk op del voor bios etc,
Toen kreeg ik een zwart beeld ( beetje lichtelijk alsof hij aan het laden was)
En toen gebeurde er NIETS meer:S ik kon niets doen... alt + ctrl + del, lukte niet..
dus ik dacht gaan we nog maar eens opnieuw opstarten,,
met F8 maar dit lukte ook niet...?? ik duwde dan maar de windows cd erin om te formateren omdat ik het anders toch niet aan de praat kreeg, dit lukte nouja naar gedachte
er stond Druk op een toets om verder te gaan,, dat deed ik en toen stond er hardwaredisck ofziets word gelezen en toen werd het scherm weeeer zwart ... maar hij stond wel nog aan,,,Wat moet ik hier aan doen? is hij nu helemaal vern**kt? of licht het aan de video kaart

Alsvast heel erg bedankt,,

hallo mensen

Gister had ik een spel geinstalleerd... en toen ik even naar mijn msn wou gaaan,,
ondertussen dat ik dus was aan het spelen,
Drukte ik op alt-tab.. en toen kreeg ik een blauw scherm dat hij was gecrashed
Toen ik hem opnieuw wou opstarten,,, zag ik wel van druk op del voor bios etc,
Toen kreeg ik een zwart beeld ( beetje lichtelijk alsof hij aan het laden was)
En toen gebeurde er NIETS meer:S ik kon niets doen... alt + ctrl + del, lukte niet..
dus ik dacht gaan we nog maar eens opnieuw opstarten,,
met F8 maar dit lukte ook niet...?? ik duwde dan maar de windows cd erin om te formateren omdat ik het anders toch niet aan de praat kreeg, dit lukte nouja naar gedachte
er stond Druk op een toets om verder te gaan,, dat deed ik en toen stond er hardwaredisck ofziets word gelezen en toen werd het scherm weeeer zwart ... maar hij stond wel nog aan,,,Wat moet ik hier aan doen? is hij nu helemaal vern**kt? of licht het aan de video kaart

Alsvast heel erg bedankt,,
hoe zo denk je aan je videokaart? heb je daar vreemde dingen mee gedaan? het kan wel dat de instalatie van dat spel net bezig was met bijvoorbeeld directx waardoor er nu iets fout zit. maar zo'n blauw scherm zegt meestal iets over het geheugen. maar als hij zelfs onder de instalatie uitvalt zou ik toch denken aan een hardware conflict of een kappot component want hij doet het al onder het laden van die "drivers" .

probeer met de cd systeem herstel en dan fixboot. als je teminsten bij de herstel consolle van windwos kan komen.

dus cd er in en op herstel en dan iets van fixboot in typen.

nee maar ik zeg.. als ik de cd erin duw,, dan zegt hij van druk op een toets om verder te gaan en dan word het scherm weer zwart dus ik kom niet verder als dat??

zou ik toch aan werkgeheugen gaan denken.

http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip

dit programmatje kijkt naar je werkgeheugen. download het en brand het op een cd en onder het opstarten start hij van zelf op.

kijk ook eens in je bios of je werkgeheugen wel wordt herkent als dat al niet zo is of je ook geen moeite te doen.

eey bedankt ik ga het even proberen,,

Maar hoe moetik dat precies aanpakken??

want ik heb geen nero op deze laptop:O

kan het ook op een diskette? oh nee het is een laptop!
W8 ik installeer het wel op de laptop maar wat moet ik dan precies doen??

kijk ff bij de hoofd toppic over branden naar een gratis programmatje waarmee je image kan branden op een cd. instaleer dat en brand de image op een cd en onder het opstarten er in doen. en volg de aaanwijzigen het is een soort rollebank voor je geheugen.

eey,,

ja mijn vriend zegt dat het gewoon de grafische kaart is die kapot is
ik heb de computer al 4 jaar en nog nooit een grafische (nieuwe) kaart gekocht.
Dus ik heb een Nvidia ti 4000 kaart,, maar waarschijnlijk is hij dus gewoon out??

Maar moet ik de pc open maken,, kaart even eruit halen Miss blazen??
En dan erin stoppen kijken of het dan wel gaat?

Alvast bedankt,,

eey,,

ja mijn vriend zegt dat het gewoon de grafische kaart is die kapot is
ik heb de computer al 4 jaar en nog nooit een grafische (nieuwe) kaart gekocht.
Dus ik heb een Nvidia ti 4000 kaart,, maar waarschijnlijk is hij dus gewoon out??

Maar moet ik de pc open maken,, kaart even eruit halen Miss blazen??
En dan erin stoppen kijken of het dan wel gaat?

Alvast bedankt,,
dan is hij niet zo heel erg kappot want anders konje ook je bios niet zien. maar oke hij kan het weten. en een schoonmaakbeurt kan nooit kwaad.

eey bedankt,,

Maar je zegt dus eigk dat ik misschien beter even het ding kan openschroeven
.... En dan misschien even blazen,, en de video kaart eruit halen,

Maar wat als het nu fout gaat ,, Misschien raak ik wel iets verkeerds en dan??

Moet ik het zelf doen of zou ik naar een computerwinkel gaan??
als ik het ding open maak waar zit het dan precies?

eey bedankt,,

Maar je zegt dus eigk dat ik misschien beter even het ding kan openschroeven
.... En dan misschien even blazen,, en de video kaart eruit halen,

Maar wat als het nu fout gaat ,, Misschien raak ik wel iets verkeerds en dan??

Moet ik het zelf doen of zou ik naar een computerwinkel gaan??
als ik het ding open maak waar zit het dan precies?

openschroeven en een beetje blazen kan geen kwaad en eingelijk alles wat je ziet kanen mag je aan raken. maar ga nergens zomaar aan zitten trekken of sjorren. je video kaart zit.

als je de plaat tegen de achterkant van je kast heb (je moederbord ) horizontaal steek hij er uit en dan de bovenste. als je het niet snap wil ik wel ff een screenshot neerzetten.
er zit een klipje over het uiterste pootje dat moet je niet vergeten terrug te schuiven.
wel stroom er af en niet met een schroevendraaier op de printplaatjes zelf komen en een schroevendraaier met een magnetische kop kan ik je ook niet echt aan raden.

maar ik geloof niet dat je probleem is opgelost met een stof beurt maar wie weet.

eey oke zal ik doen,,

Maar ik ben maar een kind,, dus ik moet eerst even mijn vader inlichten ( hij is geen computer voorstander dus:O dat gaat problemen opleveren)
Anders kan ik een vriend van me even bellen,, maar er kan dus eigenlijk niets fout gaan??

En wat als er wel wat gebeurd ikw il geen nieuwe pc kopen??

eey oke zal ik doen,,

Maar ik ben maar een kind,, dus ik moet eerst even mijn vader inlichten ( hij is geen computer voorstander dus:O dat gaat problemen opleveren)
Anders kan ik een vriend van me even bellen,, maar er kan dus eigenlijk niets fout gaan??

En wat als er wel wat gebeurd ikw il geen nieuwe pc kopen??

als je echt alleen de schroeven uit de kast draai aan de achter kant zo dat je 1 zij kant er uit kan halen en dan voorzichtig het stof weg blaas. zet hem dan eens even aan om te kijken of alle fans (molentjes ) het doen en sluit hem weer af en tja als weet jouw vriendje zo zeker dat het die video kaart is kan je die er voorzichtig uit trekken en wel weer goed terrug duwen maar ondanks dat het er allemaal teer uitziet kan het vrij veel hebben hor.als je normaal doet steek ik mijn hand in het vuur dat hij er niet achteruit opgaat. dus je moet niet naderhand zeggen als toch blijkt dat het een on oplosbaar probleem is dat komt door die killer555 want volgens hem kon je je pc openschroeven en alles doen.

o ja let wel op ik weet niet of er nog garantie op zit maar anders kan je systeem kast wel eens verzegelt zijn. kijk daar dus even naar want anders gooi je gelijk je garantie weg.

hallo,,

Ja ik heb net met die vader van un vriend gebeld ,, en hij zegt dat het waarschijnlijk aan de harddisk ligt Of de Video kaart,, Hij zei dat ik hem kon langsbrengen en dan maak ik het ding open bij hem,, dus het komt goed Die man heeft genoeg verstand dus impressiepe is dit opgelost heel veel dank!

hallo,,

Ja ik heb net met die vader van un vriend gebeld ,, en hij zegt dat het waarschijnlijk aan de harddisk ligt Of de Video kaart,, Hij zei dat ik hem kon langsbrengen en dan maak ik het ding open bij hem,, dus het komt goed Die man heeft genoeg verstand dus impressiepe is dit opgelost heel veel dank!

ok geen dank
laterz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan