kan niet opstarten vanaf windows opstartcd-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

truijan

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Berichten
13
Hoi,

hier mijn probleem:

ik wil windows XP van m'n c-schijf gooien (de c-schijf wil ik volledig formateren) en er nadien opnieuw opplaatsen (dus met een propere lei beginnen).

Ik heb alles mooi gebackupt maar nu komt het: de opstartschijf van windows XP zit in het cdrom station, ik verander de BIOS instelling naar opstarten vanaf cd rom en er gebeurt niets: hij start telkens op zoals gewoonlijk (laadt windows XP zoals gewoonlijk)
Doe ik iets verkeerd? Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Graag spoedig hulp!! Alvast bedankt!!!!!
 
als je een niet legale versie van XP hebt dan zou het wel eens een niet opstartbare cd kunnen zijn.
als het wel een legale versie is dan heb je toch waarschijnlijk een verkeerde instelling.
 
heb je als je instelling in bios veranderd hebt op opgeslagen normaal is dat f10
 
1. ik heb wel degelijk een legale versie van windows xp dus hieraan kan het niet liggen
2. ja, de bios-instellingen zijn bewaard
3. ik heb ergens gelezen dat ik gedurende enkele seconden een regeltje te zien moet krijgen waarop staat dat ik "binnen 3 seconden op een toets moet drukken om vanaf de cd-rom op te starten"
probleem is dat ik die tekst niet te zien krijg...
goed, ik probeer nogmaals opnieuw op te starten...
 
zodra je het zwartescherm heb druk je maar op een toets.
 
En EEN toets is toch altijd nog F8.
Dan zou je een opstart menu moeten kunnen zien, er zijn ook mobos die met F12 een boot menu kunnen laten zien, dit zou je snel moeten herkennen door de pc te herstarten en heel snel en goed te lezen wat er allemaal in je beeld staat.
 
Geplaatst door jjw
En EEN toets is toch altijd nog F8.

Is die F8 ook nodig om op te starten vanaf cdrom, volgens mij mag dat elke toets zijn.:eek:
 
Ik wou niet strijden puppie, ik las nog eens het hele verhaal, wat ik vooraf moet doen, en moet je gelijk geven.
:eek:
 
Strijden is voor de militairen en niet voor ons.
Maar zo kunnen we van elkaar leren.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan