kan niet plakken binnen Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Ik heb net een nieuwe laptop gekocht (Windows 10)en vooreerst laten volledig updaten.Nu merk ik dat ik wel kan kopiëren, maar niet plakken binnen mappen door rechts klikken .
In de browser werkt het wel en de toetsencombinaties werken ook.
Hoe is dit op te lossen?

sfc /scannow als administrator uitvoeren. Kijk ook even naar deze.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het snelle antwoord,heb het nodige gedaan, resultaat:Windows Resource Protection did not find any integrity violations, en probleem blijft dus. In taakbeheer staat book geen rdclip.exe proces, dus kan ik het ook niet herstarten.met zoeken en rdclip.exe in gave word ook niets gevonden...

Wis het klembord eens, bij Windows 10 zo:
Open Instellingen.
Klik op Systeem.
Klik op Klembord.
Inhoud van Klembord wissen.

De opdracht echo off | clip zou ook moeten werken.

Dat het proces rdclip.exe er niet is betekent niet dat je het niet zelf kan proberen te starten. Bij Taakbeheer in het Bestandsmenu > Nieuw proces kiezen en rdclip.exe ingeven.

Middels opruim programma's zoals CCleaner kan ook de inhoud van Klembord automatisch verwijderd worden en dan heb je jezelf in problemen gebracht.

Sluit de computer niet af met Snel afsluiten bij Energiebeheer > Gedrag van aan en uit knoppen, want dat is een slaapstand. Bij werkelijk uit geweest zijn zal Windows misschien nog andere updates binnenhalen. In ieder geval maakt Windows dan ook opnieuw de map met klembord informatie leeg. Dat verwacht ik ook wanneer je bij Taakbeheer het proces explorer stopt en dan opnieuw start via het bestandsmenu. Wanneer dat allemaal zeker gemaakt is zou je een schijfcontrole kunnen overwegen voor met name het bestandssysteem.

Klembord geschiedenis stond uit.
Taakbeheer in het Bestandsmenu > Nieuw proces kiezen en rdclip.exe ingeven geeft foutmelding dat het proces niet gevonden werd.
Ik heb 1 keer CCleaner gebruikt om de vorige Windows installatie (Windows.old)te verwijderen.
Ik kan geen verbinding maken met de server om updates te doen,ik maak gebruik van een gratis WiFi in het ziekenhuis,en loop tegen verschillende muren als ik iets wil downloaden, volgens mij juist omwille van de onbeveiligde WiFi .
De laptop word steeds afgesloten via start.
Na het aanzetten van de klembord geschiedenis lukt het behalve in het zoekvak van mappen te plakken.Als ik daar rechts klik verschijnt de lijst van zaken die ik eerder via de toetsencombinatie plakte.

Laatst bewerkt:
Bestanden kan je in het verkenner zoekvak niet plakken maar tekst wel. Als het klembord weer werkt zou u daar gewoon tekst vanaf het klembord moeten kunnen plakken.

Afsluiten is afhankelijk van welke actie er opgegeven staat bij Energiebeheer. Als daar Snel opstarten afgevinkt staat dan is de laptop niet afgesloten geweest maar steeds in slaapstand. Daardoor kan je ook gaan achterlopen voor wat betreft updates.

Stel misschien een nieuwe vraag wanneer het klembord op een onderdeel nog niet werkt maar verder wel. Succes

Bestanden kan je in het verkenner zoekvak niet plakken maar tekst wel. Als het klembord weer werkt zou u daar gewoon tekst vanaf het klembord moeten kunnen plakken.

Afsluiten is afhankelijk van welke actie er opgegeven staat bij Energiebeheer. Als daar Snel opstarten afgevinkt staat dan is de laptop niet afgesloten geweest maar steeds in slaapstand. Daardoor kan je ook gaan achterlopen voor wat betreft updates.

Stel misschien een nieuwe vraag wanneer het klembord op een onderdeel nog niet werkt maar verder wel. Succes

Bedankt,ik zal een nieuwe vraag stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan