Kan niet printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacqueline01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2013
Hallo
Opeens doet mijn printer het niet meer, ik word er helemaal gek van en probeer dan ook van alles maar mooi niet dat hij het doet
nu geeft hij bij Probleemoplossing het volgende op "De service voor Peer Networking Grouping word niet uitgevoerd
Ook zegt hij steeds dat ik iets moet aanmelden bij thuisgroep
Ik ben een Dummie als het gaat om computers en daarom stel ik deze vraag dan ook hier
weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Zit ik hier niet goed weet iemand dan in welk Forum ik deze vraag kan stellen?
mijn laptop is een Aspire met windows 7 erop
alvast bedankt voor het antwoorden
groeten Jacqueline01

Hoi Jaqueline01,

Welkom op Helpmij:thumb:

Wellicht komen er meer reacties, maar ik heb iets gevonden waar je iets aan kunt hebben; misschien is het handig als je iemand in de buurt hebt die wat meer weet van bestanden aanpassen.
Op de volgende pagina vind je een work-arround om dit probleem op te lossen, geen idee of het werk.
Maar ik zeg altijd, niet geschoten is altijd mis..;)

Als je zelfverzekerd genoeg bent om het zelf te proberen volg dan deze aanwijzingen op.
Ga naar C:\windows->serviceProfiles->LocalService->AppData->Roaming->PeerNetworking en herbenoem het bestand idstore.sst naar idstore.sst.old.
Herstart de PC.
Dat zou het truckje moeten doen.
Succes!!!:thumb:

Hoi Jaqueline01,

Welkom op Helpmij:thumb:

Wellicht komen er meer reacties, maar ik heb iets gevonden waar je iets aan kunt hebben; misschien is het handig als je iemand in de buurt hebt die wat meer weet van bestanden aanpassen.
Op de volgende pagina vind je een work-arround om dit probleem op te lossen, geen idee of het werk.
Maar ik zeg altijd, niet geschoten is altijd mis..;)

Als je zelfverzekerd genoeg bent om het zelf te proberen volg dan deze aanwijzingen op.
Ga naar C:\windows->serviceProfiles->LocalService->AppData->Roaming->PeerNetworking en herbenoem het bestand idstore.sst naar idstore.sst.old.
Herstart de PC.
Dat zou het truckje moeten doen.
Succes!!!:thumb:

a. Welke printer is het? Merk + type
b. Hoe is die printer aangesloten? Zit die (rechtstreeks) op het netwerk of is die via USB aangesloten op je computer? Indien aan netwerk: Draai een status-pagina uit met de huidige netwerkinstellingen en citeer hier het ip-adres dat de printer (gekregen) heeft.

Tijs.

Alvast een paar tips:
a. Maak een nieuwe snelkoppeling op het bureaublad, en plak (als opdrachtregel) daarin het volgende:
cmd /k cd /d %windir%\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Roaming\PeerNetworking\ && del idstore.sst
Rechtsklik op de nieuw gemaakte snelkoppeling, kies voor "Als Administrator uitvoeren" en kijk of je in het dan geopende CMD-venster verder geen (fout-)meldingen krijgt.
Is dat allemaal gelukt:
Start en draai 2 keer de volgende troubleshooter: deze
en laat die alle problemen verhelpen.

Hopelijk levert dat in ieder geval een oplossing voor die melding, het is niet gegarandeerd dat dan ook het printen dan weer werkt, want hebben puur met het oplossen van Thuisgroep problemen in Windows te maken.
In aansluiting op de vorige regel: Overigens zou het zomaar kunnen dat je die hele service niet hoeft te repareren om het printen werkend te krijgen, maar dat hangt (o.a.) af van de antwoorden af die je geeft op de vragen in mijn vorige posting.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan