kan niet sharen in windows95?

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdB54
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdB54

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2003
Ik heb een oude windows95 machine in een thuisnetwerkje tussen twee ME machines gehangen, maar ik krijg in de 95 programmatuur nergens de mogelijkheid om de share-optie te installeren of aan te zetten. Voor zover ik weet is het de laatste "b-versie" van windows95. Is er nog hoop?

Laatst bewerkt:
Heb je bestands en printer delen aanstaan?

Dat is het nu juist: ik krijg heel die optie niet. Ik heb wel bestands- en printerdelen als protocol in het lijstje staan, komt vermoedelijk mee met de diskette voor microsoft thuisnetwerk.

Ik weet niet precies meer waar het zit maar je moet nog wel even een vinkje zetten dat je bestanden en printers wilt delen.

Kan je niet precies vertellen waar het zit aangezien ik al tijden niet meer met 9x gewerkt heb

Ja, ik kan me vaag ook zoiets herinneren, maar weet ook echt niet meer waar. Misschien zijn er nog anderen die het weten. Ondertussen zal ik nog weer eens grondig zoeken. Dank voor je moeite!

Klik eens rechts op netwerkomgeving en dan eigenschappen (het icoon op je desktop)

Dan zie je een knop bestands en printerdelen staan. Klik daarop en daar kun je dan een vinkje neerzetten

"....Dan zie je een knop bestands en printerdelen staan": nee hoor, ik dus niet. En ik weet precies wat je bedoelt (werkt in andere windowsversies net zo), maar de knop is er gewoon niet. Runnen van windows thuisnetwerkwizzard, waarin ik notabene aangeef dat ik wil sharen, helpt niet, maar voegt wel een bestands- en printerdelen voor microsoft netwerken protocol toe in het lijstje geinstalleerde netwerkonderdelen. Dit maakt echter kennelijk niets uit, de aangegeven directories blijven ongeshared en ik krijg bij dir-eigenschappen ook niet de optie om delen aan te zetten. Installeren van directe kabelverbinding en dergelijke helpt ook niet: de share-optie wordt gewoon nergens gepresenteerd...

Gedeelde smart = halve smart....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan