Kan niet surfen maar heb wel verbinding!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mercedes sls

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2009
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem:
Ik kan niet internetten ik maak wel verbinding met mijn router en hij geeft ook aan dat ik verbinding heb met internet. Maar ik kan niet in Internet Explorer surfen want dan zegt die deze webpagina is niet beschikbaar. Wel kan ik pingen via CMD naar google bijvoorbeeld, dus de verbinding is er wel!

Zelf denk ik dat het ligt aan mijn firewall, want als ik die open krijg ik de volgende melding te zien: "De windows firewall-service wordt niet uitgevoerd" ook al geprobeerd om de services te starten maar kan hem nergens vinden in de lijst met services. ook is er McAfee op de laptop geïnstalleerd, zou dat ook ergens mee te maken kunnen hebben? op de laptop staat Windows Vista 32bit geïnstalleerd.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Gr, Cors

Ps. sorry voor me Nederlands maar dat is niet mijn sterkste punt.

Laatst bewerkt:
Gaat het om een router of een router met losse modem?
Draadloos internet neem ik aan?

Eerste om even te proberen is, om alles uit te zetten en dan een voor een weer laten opstarten, te beginnen met de modem (als deze er is) en vervolgens de router en de laptop. (niets resetten dus)

Mvg Leo

Laatst bewerkt:
De service heet Windows Firewall. McAfee heeft ook een firewall, je vindt deze bij Programma's en de map McAfee.

Kan je een andere browser, zoals Firefox wel gebruiken? Selecteer in dat geval de standaard waarden in Internet Explorer - bij Instellingen (extra) Internet opties, tabblad Geavanceerd.

Bij Windows problemen voor de zekerheid even de opdracht sfc /scannow geven om de beveiligde systeembestanden te laten controleren.

Vervolgens kan je bij de logboeken kijken of er een ter zake doende fout wordt gemeld, in Vista is het wel ingewikkeld om daar de weergave met bijzonderheden te zien. Ga voor de logboeken naar: Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer >Logboeken aan de linker kant.

Hoe is uw computer verbonden met de modem? Draadloos of met een kabel? U kunt proberen de Firewall van MCAfee (Tijdelijk) uit te schakelen. Dit om te testen of de firewall van MCAfee de verbinding blokkeerd.

U kunt uw computer opstarten in een cleanboot. In een cleanboot worden alle niet Microsoft software en services tijdelijk uitgeschakeld. Windows wordt dan "schoon" opgestart. Mocht u dan wel kunnen internetten met Internet Explorer, dan kan het probleem veroorzaakt worden door geinstalleerde programma's. Op de volgende Microsoft website staat beschreven hoe u Windows schoon opstart: http://support.microsoft.com/kb/929135/nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan