Kan niet typen in bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merryl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Hey iedereen,

Voor mijn werk gebruik ik een dossierprogramma dat is aangemaakt met Acces. Ik gebruik dit al 3 jaar en heb er nog nooit problemen mee gehad. Tot op gisteren... Het bestand crashte, en er was niets meer mee aan te vangen. De ICT-verantwoordelijke heeft het bestand gelukkig kunnen teughalen met 'Database comprimeren en herstellen'.

Nu merk ik echter dat ik in het bestand niet meer kan typen. Een beveiliging ofzo zit er niet op, ik heb helemaal geen idee hoe dit komt!

Kan er mij aub iemand helpen?

Kun je het bestand wel goed openen? Kijk eens, als Access nog niet open is, of je een extra bestand hebt in de map waar de db staat. Dit tweede bestand is een ldb bestand, en lockt de database. Als je zeker weet dat er niemand in de db zit, en er staat nog steeds een ldb bestand in de map, dan moet je dat met de hand verwijderen. Als je daarna de db opent, moet hij normaal werken.

Een andere mogelijkheid is wellicht dat de IT verantwoordelijke de backup file van eergisteren terug zet. Dan heb je een file die in ieder geval helemaal goed is.

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan