Kan niet Verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jagjit

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2011
Berichten
151
Hi,


Sorry ik wist niet precies waar ik dit bericht moest plaatsen maar oke..

Ik heb een irritant probleempje:

Als ik iets wil verwijderen zegt mijn computer het volgende (Zie afbeelding):


Schermafbeelding 2013-02-03 om 16.48.38.png


U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren.
u dient door SYSTEM gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen.


Vreemd.. want ik ben gewoon de administrator...

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Mvg,


jagjit
 
Waarom probeer je deze map handmatig te verwijderen?

Als je Microsoft-games op je PC geïnstalleerd hebt staan, dan zul je die moeten verwijderen via Programma's en onderdelen.
Als je dat hebt gedaan, kun je de map verwijderen.
 
@edmoor

Bedankt man.. Ik heb alleen 1 vraag wat ik niet begrijp.. ik kan mezelf niet machtigen ik weet niet precies wat ik moet invoeren bij huidige eigenaar... en als ik op andere gebruikers en groepen klik weet ik niet wat ik moet invoeren..

@crash
Win Ultimate

@tobiastheebe

Het is niet alleen de map windows games man het zijn meerdere mappen die ik niet kan verwijderen en als ik bij programmas en onderdelen ga kijken zie ik niks over microsoft games staan... ik wilde het alleen verwijderen om meer schijfruimte te creeren
 
Huidige eigenaar heb je zelf al aangegeven: SYSTEM
 
@edmoor

Ik zie staan dat de huidige eigenaar SYSTEM is maar wat moet ik invoeren om zelf eigenaar te worden?
 
Het maakt niet uit wie ik de machtiging geef er komt te staan :

U dient door "...." gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen.

Tussen de "" " kan van alles staan ... als ik system doe zegtie dus :


U dient door SYSTEM gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen.

Als ik iets anders zou doen zou het dus tussen de " " komen te staan ...
 
Verplaatst naar de juiste sectie Windows 7.
 
1. Ga naar je directory waar het bestand staat.
2. Rechtermuisknop op de map
3. klik op eigenschappen
4. Ga naar het tabje beveiliging
5. klik op bewerken
6. klik op toevoegen, indien je gebruikersnaam er nog niet staat.
7. Typ je gebruikers naam in die je wilt toevoegen, indien je gebruikersnaam er nog niet staat.
8. Volledige rechten "Full control" toekennen.

Zie afbeelding grafische weergave. (Voorbeeld)
rechten.jpg
 
Laatst bewerkt:
@sander17111988

Bedankt voor de mooie beschrijving !! :D

Ik weet echt niet wat ik moet invullen bij :

'Geef de objectnamen op'

die optie krijg je als je klikt op toevoegen (add bij jou)
 
Uiteraard is het leuk te weten dat je windows beveiliging in kan stellen, nog leuker is dat als je ook weet hoe je dat moet gebruiken zodat alles goed blijft werken. Lees deze post maar eens door.
 
Laatst bewerkt:
@dorado

dankje voorje reactie, de link opent niet :(
Zou je misschien een werkende kunnen posten !

Bijvoorbaat dank
 
Microsoft games moet je op een andere manier verwijderen.
Het is een geinstalleerd microsoft onderdeel van windows.
Klik op Start\Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Programma's en onderdelen
Klik daar op Windows-onderdelen in- of uit schakelen.
Vink daar Ontspanning uit en klik OK.
Doe je dat niet ben je anders nu geinstalleerde windows mappen aan het verwijderen zonder de installatie ongedaan te maken
en dat is niet de goede manier.
30m93m8.jpg

Verder kan je machtigingen zeker toepassen als je na het uitschakelen van Ontspanning eventueel een achtergebleven map wil verwijderen.
(De snelkoppelingen van het menu zitten in: C:\ProgramData (verborgen)\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Games)

Maar dat vereist wel dat je goed oplet en alles weet van:
bovenliggende en onderliggende objecten (Stations, bestanden, mappen en submappen (boomstructuur)).
Objecten is een verzamelnaam in windows beveiliging, zo worden gebruikers en gebruikersgroepen ook als een object gezien, maar dan van een ander type als een bestand.
Het gaat dan ook niet om de mappen en de bestanden zelf, maar om welke objecten je er welke machtigingen aan verleent.

Grtz.

PS:
HIER kan je lezen hoe het machtigingen instellen voor een ander station gaat dan het station waar windows op is geinstalleerd.
Als je de map Ontspanning gaat wijzigen wil je een systeemmap gaan veranderen.
C:\Program Files\Microsoft Games
Deze locatie is dus beveiligd door microsoft (Trusted installer).
Via het configuratiescherm werken is dan dat het object SYSTEM iets wijzigt.
Dus doe je het zo:
Klik op Start\Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Programma's en onderdelen
Klik daar op Windows-onderdelen in- of uit schakelen.
Vink daar Ontspanning uit en klik OK.
Dan op dat moment worden de instellingen door de volledige machtiging van het systeem zelf via de gebruikersinterface van windows verandert. (Start opnieuw op)

Je kan dat vergelijken met de map System Volume Information, dat is de beveiligde besturingssyteemmap waar windows de herstelpunten in bewaard.
Daar kan je niet als administrator in, en ook niet als gebruiker omdat deze alleen door het object SYSTEM volledig beheerd wordt.
Daarom kan je via windows interface herstelpunten maken, omdat het systeem volledig beheer heeft over de map System Volume Information.

Als je in die map zou willen bladeren zou je eerst een machtiging voor jou als gebruiker in moeten stellen.
Maar in die map hoef je als gebruiker ook niet te bladeren, die map moet je gewoon in tact laten.
Je kan met machtigingen de map op virussen laten scannen indien nodig, maar dat is een ander verhaal.

Kortom, windows beveiliging verander je niet als het niet strikt noodzakelijk is en alleen voor doeleinden waar je voor de volle 100% bewust van bent.
grtz

Dus nu weet ook iedereen gelijk waarom er gewaarschuwd wordt voor deze instellingen van windows beveiliging.
Onkundig gebruik kan er voor zorgen dat je je systeem verkeerd instelt, het is geen game, maar kan wel voor windows game over worden als je met die instellingen gaat spelen.
Hou daar rekening mee. :)
(Dit alles in een beheerdersaccount met administratorrechten.)

Maak een systeemherstelpunt voor je wijzigingen aanbrengt in je systeem:
207mb77.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wel dat het opgelost is, omdat HIER de oplossing al stond in het antwoord van tobiastheebe. Hoe is de stand van zaken nu jagjit?
jagjit, al die informatie over windows beveiliging is best veel, maar wel iets waar je rekening moet houden.
Je moet niet in die instellingen iets veranderen als dat niet nodig is, in dit geval niet nodig.
En stel dat je dat wil veranderen omdat je het even nodig hebt, dan moet dat goed begrepen worden, het is beter voor je eigen veiligheid :)
 
Laatst bewerkt:
@erik777

Thanks voor je uitgebreid antwoord man:D

Ehm het is me niet gelukt de map te verwijderen.. ik heb we gevolgd wat jij zei dus ontspanning uitvinken.
Als ik C schijf>programfiles>microsoft games > verwijderen Doe dan zegtie dus weer (zie afbeelding)...Schermafbeelding 2013-02-06 om 10.28.56.png

Ik weet niet precies wat ik zou moeten doen want als ik een andere map wil verwijderen (Al verwijderd in programmas en onderdelen) dan wilt hij die ook niet delete :( ..
 
Oja btw ik heb bij programmas en onderdelen geen microsoft games staan ! alleen die mapjes met chess etc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan