Kan niets in Subformulier invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Vrije Vogel

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Beste helpers,
Ik heb in een hoofd-formulier 3 sub-formulieren gekoppeld. Alles is op dezelfde wijze qua koppeling e.d.
Echter als ik een nieuw record wil toevoegen, dan kan ik in 1 sub-form geen gegevens invoeren. Als ik het form van de ontwerpmodus naar de formulierweergave klik, dan verschijnen de gegevens van het allereerste record.
Om het te verduidelijken heb ik het bestand toegevoegd.
Wederom alvast bedankt.
Grtz.
DVV

Bijlagen

Leg even uit hoe het formulier werkt, en hoe (en met welke gegevens) we de situatie kunnen nabootsen.

Oeps, Michel dat is weer snel.
Ik open het formulier met een toets op een ander form. Krijg een nieuw record. (Met een macro, want in Canada werken de ingebouwde macro's niet.
Selecteer een parcelcode: <enter> PlannedStartdate <enter> PreMixer <enter>; Met het 1ste sub-form: kies een Applicator, Kies een Tractor, kies een Gearbox, Gear/Speed/Rpm mag allemaal bijv. 1 zijn; kies een Sprayer, Bar bijv. 7 en Nozzles bijv. bruin.; Daarna het sub-form Variety. Keuze veld laat alleen de rassen zien, welke bij het perceel horen.
Als laatste het bestrijdingsmiddel (onderste subform) Product selecteren en Rate used invullen.
Succes!
Grtz,
Matt

Als ik je aanwijzingen opvolg, (met de knop Nieuw Record) en ik vul in het hoofdformulier alles in volgens je aanwijzingen, blijft het 1e subformulier leeg. Er valt dus niks te kiezen.
Je geeft overigens niet aan in welk subformulier je niks kunt invoeren. Als ik de Recordbron van subformulier 1 bekijk, dan verbaast het mij niks dat je daar niks kunt invoeren, want je hebt er een Totalenquery van gemaakt. Als de knop Totalen aan staat, kun je per definitie al niks meer invoeren m.b.v. die query. Dus die knop moet zowiezo uit. En dan kan je daar prima op invoeren!

Michel,
Bedankt het werkt perfect.
Trouwens stom van mij en nooit te oud om te leren.
Want als je niets meer leert is het tijd om dood te gaan.
Grtz en prettige dag,
Matt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan