kan niets meer downloaden/updaten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ethanhunt

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2013
Beste,

Eerst en vooral bied ik mijn excuses aan want ik ben echt een leek. Ik ga hier zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat er aan de hand is en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen...

Vorige week was ik een slachtoffer van het bekende Ukash virus, door terug naar het herstelpunt te gaan leek dit probleem opgelost. Nu van de ene dag op de andere kan ik niet meer updaten/downloaden. Ik weet niet of dit iets met het virus te maken heeft. Zo wil ik bijv. op de site van UWV een simpel formulier downloaden maar na een klik op de link doet mijn computer niets. Ik kan surfen en vanalles doen maar ik kan via nieuwssites niet meer naar video's kijken want uploaden lukt niet.

Mijn virusscan is gelukkige up to date (McAfee) maar die weet niets te vinden. Windows Update lukt dan weer niet meer?! Ik heb geen idee wat er aan de hand is maar er is duidelijk iets mis en ik kan het maar niet vinden, herstelpunt maakt ook niet veel meer uit...

Ik hoop dat jullie dit bekend in de oren klinkt en dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Uitgebreide handleiding om het Ukashvirus te verwijderen.
Probeer anders eerst met Mbam, evt.in de veolige modus, als dat wil lukken (link in m'n handtekening)
Succes!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je hulp zo laat nog op de avond. Had eerder deze avond deze link al gevonden. Het downloaden van het programma vanaf een andere computer was gelukt, probleem is dat ik bij het opstarten van mijn computer (indrukken van F8) bij het menu van o.a. veilige modus etc... geen optie had naar removable Devices. Ik geraakte niet op die USB..
En nu moet ik echt de leek zijn maar waar staat MBAM voor? Toch wel vreemd dat McAfee niets weet te vinden op mijn pc..

Voor het booten van usb en andere devices moet je of via het Bios de bootpriority anders instellen of via een speciale toets (meestal F10 of F11 tijdens de boot), dan krijg je een pop-upvenster waar je de opstartvolgorde kan veranderen, dan hoef je niet het Bios (meestal F2) in.
Mbam staat voor Malwarebytes Anti-Malware.
Goed programma en gratis, gebruik het zelf al jaren.
Dat antivirussoftware niet alles ontdekt is een gegeven dat nu eenmaal zo is. Je hebt antivirussoftware op dat gebied dat ook malware kan opsporen, maar het ene programma is het andere niet.
Ik ga je vraag trouwens verplaatsen naar de antivirussectie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan