Kan nieuw gevonden hardware maar niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Na een nieuwe harde schijf en windows XP opnieuw geinstalleerd te hebben, krijg ik telkens de melding "nieuwe hardware gevonden, ethernet controller". Als ik bij hardware kijk staat er ook nog 1 geel vraagteken bij:

Ethernet controller
Apparaattype: overige apparaten
Fabrikant: onbekend
Locatie: PCI-sleuf 6 (PCI-bus 5, apparaat 12, functie 0)
Niet juist geconfigureerd (code 1)

Ik dacht dus even te kijken wat er in PCI-sleuf 6 zit en dan de oorzaak te weten. Maar ik zie helemaal geen PCI-sleuf 6 op mijn moederbord (Asus A8N SLI-premium). Bij mijn weten heb ik alles geinstalleerd maar dat ene vraagteken blijft maar. Iemand enig idee wat het kan zijn?

ps. Wat kan ik allemaal uit het opstartmenu verwijderen zodat ie wat sneller opstart?
mvrgr. Kanyarat.
 
Gooi dat gele vraagteken dan eens weg en zet de computer eens opnieuw aan.
dan zal je netwerkkaart opnieuw geinstalleerd worden.
 
Chipset drivers zijn geinstalleerd dus daar ligt het niet aan.

Gele vraagteken weggooien? Hoe bedoel je dat?
 
In apparaatbeheer het gele vraagteken verwijderen door te deleten.
Dan is dat stukje software verdwenen en bij een volgende opstart van de computer wordt dit weer geinstalleerd.
 
Als je die Wlan niet gebruikt, zet hem uit in de bios, of installeer de goede drivers ervoor, kijk even bij Asus, voor de laatste.

De southbridge, ziet alle onboard I/O poorten ook als een PCI bus, zo ook deze.
 
Ik heb bij Asus onder download>Lan> gekeken en daar iets van Marvell Yukon gedownload en geinstalleerd, maar dat was het blijkbaar ook niet want het vraagteken staat er nog steeds. Als ik weghaal en het komt opnieuw krijg ik de melding kan stuurprogramma niet vinden.:confused:
 
Verwijs hem eens naar de bestaande netwerkkaart, en installeer die drivers ervoor, rechtermuisklik, stuurprogramma bijwerken, en dan naar de gewone netwerkkaart verwijzen.
 
Doe ik zelf ook wel eens niet.:cool:

Rechtermuisklip op het uitroepteken, stuurprogramma bijwerken, vakje, nee nu niet, aanvinken, volgende, ik wil zelf kiezen, volgende, niet zoeken bla bla, volgende, en van eentje, die er staat de goede diver uitkiezen, en de software installeren, misschien is het alleen een dubbele verwijzing, en zal het uitroepteken verdwijnen.

Maar heb je die Wlan in de bios al uitgezet, als je die toch niet gebruikt?
 
Dan krijg ik een hele lange lijst waaruit ik kan kiezen. Dan weet ik natuurlijk nooit welke de goeie is!
In de bios vind ik van LAN:
onboard NV LAN (enabled)
LAN boot Rom (disabled)
onboard Marvell LAN (enabled)
LAN 2 boot Rom (disabled)
zegt mij allemaal niks.
 
Wat ik nu gedaan heb weet ik niet, maar ik heb dit (stuurprogramma bijwerken, vakje, nee nu niet, aanvinken, volgende, ik wil zelf kiezen, volgende, niet zoeken bla bla, volgende, en van eentje, die er staat de goede diver uitkiezen) gedaan en dacht alles maar af te klapperen en dan zien of de goede driver erbij zit. Dat ging dus gelijk al fout. Ik klikte op AVC Apparaatklasse> AVC Apparaat en op verder en toen ging het zo snel dat ik het niet meer kon volgen. Er werd iets geinstalleerd en nu zie geen vraagteken meer, maar staat er een geel uitroepteken bij AVC Apparaat:shocked:
 
Zet die op disabled, "onboard Marvell LAN (enabled)".
Lees nergens of je die Wlan ( draadloze netwerkkaart ) nu wel of niet gebruikt,:confused: daar is die, onboard Marvell LAN, namelijk voor.
 
Geen idee wat WLan is dus ik zal het wel niet gebruiken;) Ik heb dat Marvell Lan op disabled gezet en nu zie ik geen gele tekentjes meer:thumb:
Opstarten duurt wel even. Is dat op te lossen door wat zaken uit het opstartmenu te verwijderen?
 
Kan wel een helpdesk gaan beginnen, oeps, daar zit ik al.:)

Nee, je kunt niet zomaar wat items eruit gooien, lees hier wat je zelf kunt doen.

Of gebruik deze, om de boel een beetje te tweaken.
 
Ik zal alles maar laten staan voor het weer verkeerd gaat! Eerst maar eens kijken hoe alles draait.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan