kan niks aanpassen in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Ik heb van iemand een laptop die een probleem heeft, hij start niet meer op....maargoed daarover gaat mijn vraag niet...
Als ik met deze laptop in de bios/efi-firmware wou gaan moest ik een wachtwoord invullen, en kon ik dingen aanpassen wat ik wou... maar nu heb ik dus iets fout gedaan, waardoor ik als ik de laptop aanzet eerst een wachtwoord moet invoeren voordat ie verder gaat laden...

Dit wil ik natuurlijk graag weer uitschakelen omdat dit vreselijk irritant is, maar dit is niet het enige probleem. Waarschijnlijk heb ik iets fout gedaan in de bios, maar ik kan helemaal niks meer aanpassen in de bios zelf, behalve 'Set Userpassword' en datum en tijd...dit zijn de opties die blauw gekleurd zijn die ik dus kan aanpassen, verder is alles lichtgrijs, (dus uitgeschakeld) en kan ik niet bijkomen...

mijn vraag nu is, hoe krijg ik het weer voor elkaar dat ik in de bios weer dingen kan aanpassen/wijzigen en daarna om het wachtwoord uit te schakelen, wat dus op dit moment niet wil...

Het gaat hier om een Packard Bell easynote TE69BM

ik hoop dat jullie een oplossing voor mij hebben, alvast bedankt voor jullie hulp!

Zie pagina 43.
Handleiding

Ook kun je kijken of je het batterijtje een minuut of wat kunt verwijderen die de BIOS instellingen onthoud, daradoor wordt het BIOS gereset naar de default settings..
Ik weet alleen niet waar die precies zit bij dit type notebook.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan