Kan niks doen in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maurice007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2004
Berichten
3
Als ik acces opstart en aan een database wil beginnen krijg ik de melding: u heeft niet de juiste machtigingen voor het gebruik van object C: ..........
Laat uw systeembeheerder blabla de machtiging voor u instellen.

Als ik het wil in stellen werkt hetsteeds maar niet, kan ik het niet uitschakelen op een of andere manier?

Nu kan ik access dus niet gebruiken terwijl ik het hard nodig heb.

Wie kan me helpen?
 
werkgroepbeheer

Lees eerst :

Indien er nog gebruikers zijn, op je pc, van een access app. moet je met hen afspreken of vragen wie er een ander dan het standaard system.mdw bestand gebruikt.
Indien dit zo is moet je aan de ontwerper vragen om het extra mdw bestand als startparameter in te geven bij de startsnelkoppeling van die database.

anders:
zoek in C:\Program Files\Microsoft Office\Office
de snelkoppeling naar MS Access Werkgroepbeheer.
Dubbelklik en kijk of het standaard mdw bestand gebruikt wordt van access : ergens in de office folder 'system.mdw'.
Klik dan op lidmaatschap, je kan dan alsnog bladeren naar het mdw bestand.
Klik dan op OK je krijgt dan een bericht dat je lid bent geworden.
Het zou nu terug moeten werken.

groeten
 
Als ik het zo doe als je beschrijft, kom ik er niet uit.

Als ik naar tools ga > securety> workgroup admin. dan lukt het wel.

Ik kan kiezen uit create of join. create krijg ik niet voor elkaar en als ik join doe dan word ik toegevoegd.
Als ik vervolgens een nieuwe database wil maken, geeft ie weer dezelfde melding.


PS, ik ben de enige gebruiker op de pc.

Kan het misschien zijn dat ik geen system.mdw heb? als ik het via de zoekfunctie in xp doe, zijn er geen resultaten.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me raar

Staat volgens mij op elke pc met access.
Welke versie gebruik je ?
Je moet maar eens googelen op system.mdw en missing en rechten enzo.
Dit vondt ik er al over

Filename
SYSTEM.MDW
SYSTEM.MDW is part of Microsoft Office 2000.

SYSTEM.MDW is located in C:\Program Files\Microsoft Office\Office\

en zoek anders even welke mdw's er wel op staan en maak er anders een nieuwe of neem een copy van iemand anders.
 
Ik heb gezocht en gezocht, maar system.mdw zie ik nergens, helaas.

Het is wel raar, access heeft het altijd gedaan op mijn andere computer, nu ik het op de nieuwe pc heb geinstalt werkt het ineens niet meer.

Misschien heeft iemand hier een system.mdw voor me?

Anders benik toch genoodzaakt een ander database proggie te nemen, wat ik eigenlijk niet wil.

Als niemand een system.mdw voor me heeft, hebbenjullie dan suggesties voor een andere goeie database?
 
zal es proberen

of het lukt als bijlage..........
het gaat niet is net iets te groot, via email lukt het ook niet want je optie staat uit.
 
Laatst bewerkt:
Oww, heb het even aangepast, de optie is nu aan.

Hoop dat het lukt nu.

Grtz Maurice
 
geen bijlage

Sorry hoor
maar je kan zo geen bijlage toevoegen, ik heb je een mail gestuurd, als je er even op antwoord kan ik het rechtstreeks sturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan