Kan niks meer openen bureaublad/startmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvia51

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2012
Berichten
16
Sinds vanochtend kan ik niks meer openen ik zit nu in de veilige modus.
Ik kan via het startmenu of bureaublad niks openen als ik erop klik dan blijft er een rondje draaien en dan krijg ik proces beëindigen klik ik daarop dan is alles weg op het bureaublad en mijn startmenu is ook verdwenen.
Ik heb al systeemherstel gedaan gescand op virussen.:(
 
Doe:
  1. [Windowstoets+R]
  2. msconfig
  3. tabblad opstarten
  4. Vink alles uit & daarna 1-voor-1 aan
  5. start opnieuw op

Ik denk dat zich op deze manier de boosdoener zich zal melden; althans het geassocieerde programma...
Succes ☺
 
Eerst eens kijken of je dit probleem ook hebt in een nieuw Windows account. Maak dus een nieuw Windows account aan, en meld je daarop aan. Werkt het daar wel goed, dan zou ik gaan werken in dat nieuwe Windows account en bestanden, e-mail etc. dan overbrengen/kopiëren vanuit de mappen van het 'kapotte' account.

EDIT: Evt. stel je dat uit totdat je de tip van dorado hebt uitgeprobeerd.

Tijs.
 
Ik ga het zo proberen, wat ik wel zag staan infaroodapparaten voor consumenten
Het apparaatstuurprogramma is geïnstalleerd, maar er is een probleem opgetreden tijdens het uitvoeren van de software. Foutcode: 31.

Ik weet niet of dit er mee te maken heeft dan klik op oplossingen zoeken maar dan gebeurd er niks, stuurprog bijwerken dan krijg ik de melding dat die al geïnstalleerd zijn.
 
Stuurprogramma's lijken me niet gerelateerd aan je probleem, zoals je zelf ook al denkt.

Tijs.
 
@dorado
Nee helaas heeft dit niet geholpen.

Eerst eens kijken of je dit probleem ook hebt in een nieuw Windows account. Maak dus een nieuw Windows account aan, en meld je daarop aan. Werkt het daar wel goed, dan zou ik gaan werken in dat nieuwe Windows account en bestanden, e-mail etc. dan overbrengen/kopiëren vanuit de mappen van het 'kapotte' account.

EDIT: Evt. stel je dat uit totdat je de tip van dorado hebt uitgeprobeerd.

Tijs.

Ook dit werkt niet kan niks aanklikken dat rondje blijft maar lopen, ik kan zelfs niet in het startmenu :confused:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan mijn tip gebruiken (posting #5): Maak een nieuw Windows account aan, meld je af op je 'normale' Windows account (of herstart de computer) en log in op het nieuwe Windows account. Kijk of dat wel werkt.
Indien ja, dan verder werken op dat nieuwe account en mail etc. kopieren van je oude account. Evt. kun je het zo doen dat je nog een keer inlogt op je 'oude' account en een map maakt (bijv. op externe harde schijf) en daar dan de bestanden die je vanaf dat oude account wilt redden neerzet, zodat je die (ingelogd op het nieuwe account) weer kunt kopiëren naar Documenten, importeren in e-mail etc.
Indien nee, dan zou ik denken aan een Windows herstelinstallatie of volledige Windows herinstallatie (per slot hielp systeemherstel niet).

EDIT: Je zou evt. nog kunnen kijken wat de tip van Lange Pier oplevert, maar daarmee heb je géén normale werking terug van Windows in je gewone account als je (zonder verder iets te corrigeren) kiest voor "Normaal opstarten"...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@dnties
Dat lukt niet heb ik geprobeerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is het toch een driver die dwars ligt, althans de hardware die daar aan vast zit want na een systeemherstel blijft het probleem.
En je werkt nu met netwerk ondersteuning, via de lan, bekabelt dus?
Zit er een wifi adapter in? weet niet of het een laptop of PC is, indien ja, disable die eens in apparaatbeheer en reboot.
 
Je hebt een nieuw Windows account gemaakt, daarop ingelogd en daar heb je precies hetzelfde probleem? Dus géén werkend Start Menu en snelkoppelingen werken niet?
In dat geval zou ik denken aan een herinstallatie. Maak wel vooraf een veiligheidskopie van e-mail, documenten, filmpjes, foto's, afbeeldingen etc. op externe harde schijf.

Tijs.
 
@Lange Pier
Het is een laptop (vista), en ik heb draadloos internet.
Ik zie in apparaatbeheer staan:Atheros wireless network adapter en realtek fast ethernet


@dnties
Precies hetzelfde probleem helaas.
En kan ik die bestanden ook op mijn E schijf zetten ja toch alleen c wordt verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens in de logboeken via uitvoeren/zoeken en dan eventvwr bij systeem, dat draaiende ding zie je omdat windows iets zoekt, de vraag is wat.
 
Er staat kan geen verbinding maken met BIJ..de RPC server is niet beschikbaar.
 
Niet meer info? pid code ofzo?

PS, welke randapparatuur hangt er aan?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan