Kan niks meer opslaan, wijzigen, verwijderen NA het maken van linux partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker51

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Berichten
44
Hoi,

Ik gebruik Windows XP en wilde dus linux op mijn PC zetten. Ik heb 2 harde schijven.

1. (C:/) 80 GB, hierop 1 partitie met Windows XP op NTFS.
2. (F:/) 200 GB, hierop 1 partitie met NTFS en alleen bestanden erop.

Ik heb toen voor linux 2 partities gemaakt. Een Ext3 en een Swap partitie. Ik had toen bij het maken van de 2 partities Ext3 op Active gezet waardoor Windows en Linux partities beide op Active stonden en kon hij dus niet meer booten. Kreeg toen de foutmelding "Kan besturingssysteem niet vinden"

Ik heb toen met de linux Live-cd linux partitite van Active gehaald, maar hij had ook mijn Windows partitie op Hide gezet, deze heb ik ook afgevinkt.
Bij het opstarten kon ik gewoon weer Windows opstarten zonder foutmelding, maar nu kan ik geen mappen meer wijzigen en verwijderen. Wel openen.

Ik kan in de root van mijn C:/ wel mappen maken, wijzigen en verwijderen, maar in de map van Mijn documenten (C:\Documents and Settings\gebruiker\Mijn documenten) Kan ik dus niks doen.

Ik heb wel alle Admin rechten. Heb ook een nieuw gebruikers account gemaakt maar daar hetzelfde verhaal.

Ik hoor het graag van iemand.

EDIT: Vergeten erbij te zetten, ik heb die EXt3 en Swap partitie nog steeds erop staan!
Heb net ook nog via DOS geprobeerd bestanden te maken in Mijn docuementen maar dat lukt ook niet!
 
Laatst bewerkt:
Antwoord/oplossing

Even een korte How-To gemaakt voor demensen die ook hetzelfde probleem hebben.

Eigenschappen de map die beveiligd is -> Beveiliging (nederlandse windows) -> Kan je niks aanvinken bij machtiging klik dan op geavanceerd -> Controlebeleid -> toevoegen gebruiker -> Object toevoegen -> typ hier Gebruikersnaam van je windows Account -> vink alle machtigingen aan -> Klik Oke en nu kan je alles aanvinken voor volledige beheer -> Ga nu naar de map waar je niks kon maken/wijziigen -> Tadaaaa !! het werkt

Hier ook een link naar microsoft die ook kan helpen:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q308421
 
Tip, tooltje ervoor die gewoom bij onze handige sofware staat.:)

Hoi, Mijn probleem is NOG NIET weg, ook niet door dat programma. Ik vink alle rechten aan en hij zegt toegang geweigerd:)
Ik krijg ook de melding: Kan machtigingswijziging niet opslaan.-

Het is echt heel vreemd, maar nu kan ik wel weer machtigingen wijzigen en alles weer doen. Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan